بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
مدیرکل دفتر تنظیم بازار وزارت کشاورزی از آغاز طرح ضیافت ماه رمضان خبر داد و گفت: ۱۱۴ هزار تن از شش محصول استراتژیک و اساسی شامل برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ برای طرح ضیافت در نظر گرفته شده و از دیروز به همه استانداران برای اجرا ابلاغ شده است.
کد خبر : ۱۷۶۲۸۰
به گزارش بورس نیوز، هر ساله وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار در آستانه ماه رمضان طرح ضیافت را برای کنترل قیمت‌ها در نظر گرفته و برخی از محصولات اساسی پرمصرف در سبد مردم را که در این ماه با افزایش تقاضای مضاعفی روبرو می‌شود، به صورت مستمر در استان‌های مختلف عرضه می‌کند.

در این راستا مسعود بصیری - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی- گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار شش محصول استراتژیک و راهبردی برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ برای عرضه در طرح ضیافت ماه رمضان تعیین شده‌اند که به امضای شریعتمداری به عنوان رئیس کارگروه تنظیم بازار رسیده و به همه استانداران ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس مصوبات موجود در این طرح ۳۰ هزار تن برنج، ۴۰ هزار تن شکر، ۲۰ هزار تن روغن نباتی، ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد، ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۰۰۰ تن تخم‌مرغ در استان‌ها عرضه می‌شود که این طرح از روز گذشته ابلاغ و آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. البته برای مصرف شکر به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که ۲۰ هزار تن از آن به مصرف خانوار و ۲۰ هزار تن دیگر به مصرف صنف و صنعت خواهد رسید.

مرغ کیلویی ۶۲۰۰ و گوشت کیلویی ۲۳ هزار تومان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برنج عرضه شده در طرح ضیافت از برنج هندی ۲۶۰۰ تومانی تا برنج تایلندی ۳۹۰۰ تومانی و برنج هندی ۵۶۰۰ تومانی متفاوت است و قیمت محصولاتی مانند روغن نباتی و شکر نیز ۱۵ درصد زیر نرخ مصوب بازار در نظر گرفته شده است.

بصیری با بیان اینکه عرضه محصولات استراتژیک و اساسی پرمصرف در ماه رمضان به معنای کمبود نیست، بلکه برای جلوگیری از حباب قیمتی و جدید و کاذب در بازار این ماه است، اعلام کرد: هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد نیز در قالب این طرح ۶۲۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد وارداتی نیز ۲۳ هزار تومان در استان‌های مختلف عرضه می‌شود. همچنین قیمت مصوب ۱۲ هزار و  ۶۰۰ تومانی برای هر شانه تخم‌مرغ نیز در طرح ضیافت برای اولین بار پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: انبارها و سردخانه‌های همه استان‌های برای اجرای طرح ضیافت پر است و بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده اگر کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای مددجویان و اعضای خود بخواهد از سهمیه این طرح استفاده کند، می‌تواند درخواست خود و فهرست اعضای مشمول سهمیه را به صورت کتبی ابلاغ کند تا از این سهمیه استفاده کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

ناهماهنگی در واردات و صادرات گوشت قرمز

رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت:

تعیین قیمت گوشت در کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی خبر داد:

تخصیص 140تن برنج تایلندی به این استان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
برنج، شکر، روغن نباتی و تخم مرغ بین سوپرمارکت ها و بقالی ها دارای پروانه کسب خرده فروشی خوار و بار توزیع شود