بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
رئیس انجمن همگن پلاستیک استان تهران معتقد است که وجود مافیا در بورس مانع از دسترسی واحدهای تولیدی به مواد اولیه این صنعت شده و بورس کالا هیچ مزیتی تاکنون برای آنها نداشته است.
کد خبر : ۱۷۶۳۶۱
محمد بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌ نیوز با ارزیابی این مطلب که بورس‌کالا به زودی فروش محصولات پلیمری به تعاونی‌ها را متوقف و درعوض آن فروش این مواد را برای عموم آزاد می‌کند، گفت: واحدهای کوچک صنایع پلاستیک‌سازی و همچنین شرکت‌هایی که تاکنون موفق به حضور در بورس کالا نشده‌اند، مواد اولیه خود را از طریق تعاونی‌ها تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه با حذف بورس‌کالا به طور کلی موافقم، ادامه داد: پتروشیمی‌ها باید دارای واحد فروش باشند تا شرکت‌های صنایع پایین‌دستی با مراجعه به این واحدها اقدام به تامین مواد اولیه مورد نیاز خود کنند چراکه با ورود مواد اولیه این واحدها به بورس‌کالا،  مافیای متعددی در آن شکل گرفت که تاکنون واحد تولیدی نتوانسته با سهولت مواد مورد نیاز تولید خود را از مبدا تهیه کند.

بختیاری افزود: بورس‌کالا هیچ مزیتی برای تولیدکنندگان واحدهای پلیمری نداشته و پتروشیمی‌ها با کاهش عرضه این محصولات، درصدد افزایش قیمت‌ها هستند که این رفتار گویا آن بوده که دست پتروشیمی‌ها با دلالان بزرگ در یک کاسه است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
رانت و مافیا در پتروشیمی ها