بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا امروز در پارلمان این کشور گفت که تغییر رژیم در ایران الزاما به بهبود منتهی نخواهد شد و برای مثال ممکن است قاسم سلیمانی جای آیت‌الله خامنه‌ای را بگیرد.
کد خبر : ۱۷۶۴۰۲
به گزارش بورس نیوز، وزیر خارجه بریتانیا که امروز برای پاسخ به سوالات نمایندگان از وزارت خارجه به پارلمان رفته بود و بعد رهسپار بروکسل شد تا محمد جواد ظریف و وزرای خارجی اتحادیه اروپا و فدریکا موگرینی دیدار کند.

یکی از نمایندگان پارلمان امروز از جانسون پرسید: "ژوئیه گذشته در کنفرانس شورای مقاومت ایران در پاریس جان بولتون گفت 'رژیم ایران تغییر نمی‌کند، راه حل این است که آن را تغییر داد. به همین دلیل هم پیش از سال ٢٠١٩، ما در تهران جشن خواهیم گرفت.' حال که جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ است، آیا وزیر خارجه بر این باور است که هدف او هنور هم تغییر رژیم ایران است؟"

این نماینده حزب کارگر گفت که در آن کنفرانس برخی از اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا نیز حضور داشتند.

بوریس جانسون پاسخ داد: " من برای جان بولتون و هوش و بینش او احترام زیادی قائلم اما باید بگویم که من اعتقاد ندارم که تغییر رژیم هدفی باشد که بخواهیم دنبال کنیم. ما ممکن است بتوانیم تصور کنیم که زمانی در آینده نزدیک تغییر رژیم حاصل شود اما اصلا نمی‌توانم با اطمینان بگویم که نتیجه این تغییر خوب است چون برای من کاملا پذیرفتی است که مثلا تصور کنم قاسم سلیمانی از سپاه پاسداران قدرت را از آیت‌الله خامنه‌ای بگیرد."

جان بولتون دو ماه پیش از انتصابش به سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشت: "سیاست آمریکا باید به گونه‌ای باشد که انقلاب اسلامی ایران را پیش از رسیدن به سالگرد ۴۰سالگی‌اش تمام کند".

در این نشست از جانسون سئوال شد که دولت بریتانیا تا کجا حاضر است با هماهنگی متحدانش برای حفظ برجام تلاش کند و مثلا آیا شرکت‌هایی را که با ایران کار می‌کنند از تحریم‌های آمریکا محافظت کند.

وزیر خارجه بریتانیا گفت که موضوع برجام به دلیل تبعات فرامنطقه‌ای، تحریم‌های آمریکا بسیار پیچیده است و بریتانیا در راه یافتن راهی برای "زنده نگهداشتن" برجام است.

چند نفر از نمایندگان پارلمان بریتانیا به نقش ایران در سوریه و یمن، برنامه موشکهای بالستیک و همچنین حمله موشکی به "اسرائیل" اشاره کردند و مدعی شدند پول ناشی از لغو تحریم‌ها صرف تولید موشک و "حمایت از تروریسم" شده است.

استیون کرب یکی از نمایندگان پرسید که نیروهای سپاه پاسداران در سوریه چه می‌کنند؟

جانسون  گفت: "برجام برای محدود کردن فعالیتهای سپاه طراحی نشده بود، اختصاصا برای این طراحی شده بود که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود و به نظر ما تا الان در این کار موفق شده است."

او مدعی شد: "به همین دلیل است که ما می‎گوییم اساس برجام را باید نگاه داشت و با همکاری با متحدانمان این فعالیت‌های شرورانه را محدود کنیم."

به گزارش فرارو به نقل از بی بی سی، وزیر خارجه بریتانیا همچنین نگرانی‌های دونالد ترامپ را درباره ایران موجه خواند اما گفت نکته مهم این است که ایران تا الان از برجام خارج نشده و بریتانیا هم تمام سعی خود را برای حفظ منافعش در ایران خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵
آرزوی تغییر حکومت ایرانو به گور می برید مثل قبلی هاتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
دوستان همه با هم سری به اینستاگرام جاتنسون زده و ایشان را مورد عنایت قرار دهیم. اینجا نمیذارن راحت فحش بدیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
اگر قیمت دلار همچنان بالا رود , اگه گرانی اجناس از حد تحمل مردم خارج شود, هرج و مرج در کشور حاکم میشود, مردم گرسنه تمام فروشگاه های دولتی و بانک ها را غارت میکنند و نسل آخوند را از روی زمین بر میدارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
اگر رژیم ایران تغییر کند - در ابتدا مردم حوزه های علمیه را با بولدوز صاف میکنند و به جای آن دیسکو و کاباره و کلاب احداث میکنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷
روزی را تصور میکنم که مردم گرسنه و فقیر با چوب و چماق به بیت امام جمعه حمله کردند و پول های میلیاردی که اختلاس کرده از حلقومش بیرون میشکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
تحریم نفت در برابر پروژه های عمرانی باعث میشود که پول های برجام فقط صرف تکمیل پروژه های عمرانی شود و صدها هزار فرصت شغلی ایجاد میشود