بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

احتیاط شرط لازم سهامداران گروه خودرویی/ بازار دیگر شاهد عرضه چشمگیری نیست

مدیرعامل سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: با توجه به قیمت دلار 4200 تومانی قطعه سازان و افزایش احتمالی خودرو در کشور، باید اشاره شود که صورت‌های مالی گروه‌های خودروسازی چندان دلگرم‌کننده نبوده و سهامداران باید با احتیاط بیشتری نسبت به معاملات گروه خودرویی‌ها در بازار عمل کنند.
کد خبر : ۱۷۶۴۲۸
محسن محمدی مدیرعامل سرمایه‌گذاری ایرانیان در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز با تحلیل سهام خودرویی‌ها در بورس کشور اظهارکرد: اختصاص ارز 4200 تومانی به قطعه‌سازان و افزایش نرخ فروش محصولات خودروسازان باعث استقبال سهامداران به گروه خودرویی‌ها طی روزهای گذشته بوده است.

وی ادامه داد: اما سهامداران و متقاضیان خرید گروه‌ خودروسازی باید با کمی احتیاط و تامل در فضای سرمایه‌گذاری خودروسازان گام بردارند چراکه صورت‌های مالی آنها چندان دلگرم‌کننده نبوده و افزایش تقاضا بیشتر بخاطر عوامل سیستماتیک نرخ دلار و افزایش قیمت خودرو در بازار است.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به کلیت بازارسرمایه کشور تاکید کرد: سهامداران حقیقی خروج خود را انجام داده و نقدینگی و جابه‌جایی حقیقی به حقوقی‌ها طی ماه اخیر واگذار شده بنابراین میزان پولی که از سوی حقیقی خارج و سهامدارانی که قصد فروش داشته‌اند نیز تاکنون سهام خود را فروخته‌اند؛ در واقع عرضه از سوی حقیقی‌ها صورت گرفته و دیگر شاهد عرضه چشمگیری در بازارسرمایه نخواهیم بود.

وی همچنین با ارزیابی خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن بر بورس کشور نیز گفت: ابهامات بورس قبل از خروج آمریکا از برجام فراوان بود اما سرمایه‌گذاران فعال در بازارسرمایه چندان توجهی به خروج سیاسی آمریکا از برجام نداشتند چراکه آنها از بُعد فنی هم اقدامی را به نفع اقتصاد ایران نداشتند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر