بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
سبز پوشی تابلو شیشه ای بورس تهران در پایان معاملات دیروز برای هشتمین روز متوالی کورسوی امید را در دل سهامداران زنده نگهداشت.
کد خبر : ۱۷۶۴۶۲
به گزارش بورس نیوز، شاخص کل در حالی در آستانه بازگشت به کانال ۹۵ هزار واحدی قرار گرفته که افزایش مشارکت سهامداران خرد، افزایش ارزش معاملات خرد، کم رنگ شدن ارزش معاملات بلوکی در رشد شاخص و حرکت نقدینگی به امید یافتن بهترین گروه و نمادها برای سرمایه گذاری نمایان است.

بر اساس این گزارش، به موازات اقبال سهامداران به برخی گروه‌ها، کارشناسان، سرمایه‌گذاران را به بررسی صورت‌های مالی و لزوم احتیاط در خرید سهام برخی شرکت‌ها دعوت کردند.

در واپسین هفته اردیبهشت‌ماه، گروه دستگاه های برقی با 4381 واحد بیشترین کاهش شاخص مواجه بود و در مقابل گروه سایر معادن با 1260 واحد رشد، محصولات فلزی با 1191 واحد و فرآورده های نفتی با 1120 بیشترین افزایش شاخص را داشتند.

بر همین اساس، شاخص کل در آغاز معاملات روز شنبه در ارتفاع ۹۳هزار و ۶۹۱واحدی قرارداشت توانست روز چهارشنبه در کانال ۹۴هزار و ۹۴۰ واحدی و در آستانه بازگشت به ارتفاع ۹۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

شاخص قیمت وزنی_ارزشی نیز با رشد ۲۴۰ واحدی، رقم ۲۹ هزار و ۶۵۰ واحدی را ثبت کرد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۶۲۹ واحد افزایش، در کانال ۱۷ هزار و ۱۲۶ واحدی در پایان معاملات روز چهارشنبه رسید. شاخص قیمت هم وزن با افزایش ۴۲۰ واحدی در ارتفاع ۱۲هزار و ۶۴۴ واحدی قرار گرفت. شاخص آزاد شناور اما با جهش ۱۷۹۷واحدی، رقم ۱۰۱ هزار و ۳۸۷ واحدی را ثبت کرد.

شاخص بازار اول نیز با رشد ۹۱۷ واحدی در ارتفاع ۶۷ هزار و ۶۱۴واحدی آرام گرفت و شاخص بازار دوم نیز با جهش ۲۵۰۱ واحدی، ۲۰۱ هزار و ۲۵۶واحد گزارش شد.

شاخص صنعت به تبعیت از روند صعودی نماگرهای اصلی بورس تهران با افزایش ۱۱۷۳ واحدی در کانال ۸۵هزارو ۹۴ واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات خرد در ۵ روز کاری هفته‌ای که گذشته به ترتیب «143 میلیارد تومان»«125 میلیارد تومان»، «122 میلیارد تومان»، «115میلیارد تومان» و «971 میلیارد تومان» بوده که روند افزایشی را طی کرده و حکایت از مشارکت سهامداران خرد و واقعی در دادوستدهای بازار دارد.

ارزش معاملات بلوکی نیز از شنبه تا چهارشنبه به ترتیب «64 میلیارد تومان»، «15 میلیارد تومان»، «10 میلیارد تومان»،«3.6 میلیارد تومان» و «44 میلیارد تومان» بوده که بر همین اساس روز شنبه در بورس تهران بیشترین معاملات بلوکی رقم خورده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
کاما سیگنال سود آور ما هم ارز با فایرا و فالوم