بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
مشاور ارشد انجمن ملی صنایع پلاستیک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ناهماهنگی بورس کالا با طرف تقاضا/ نیاز به فعالیت تعاونی‌ها و برخورد قانونی با متخلفان

مشاور ارشد انجمن پلاستیک، جلوگیری از فروش محصولات پلیمری به تعاونی‌ها را اقدام مناسبی ندانست و بر این باور بوده چنانچه تخلفی از هر تعاونی رخ داد باید به صورت موردی با آن برخورد لازم صورت گیرد.
کد خبر : ۱۷۶۴۷۴
عباسعلی متوسلیان در گفت‌وگو با بورس نیوز با تأکید بر نادرستی این تصمیم بیان کرد: رسالت تعاونی‌ها تأمین مواد اولیه اعضا بوده و اگر تعاونی به‌عنوان طرف تقاضا،در انجام وظایف خود خللی داشته باشد، بورس باید فعالیت همان تعاونی را بر اساس مستندات و مطابق با موازین قانونی، متوقف کند.

وی نیاز به پایش طرف تقاضا را ضروری دانست و افزود: در صورت اعمال تخلف باید پایش طرف تقاضا انجام شود و اگر خللی مشاهده شد باید به صورت موردی با آن برخورد شود نه آنکه درصدد حذف تمام تعاونی‌ها برآیند. 

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به وجود گریدهای متفاوت در عرضه‌های بورس‌ کالا گفت: در برخی موارد بازار شاهد عرضه‌های مناسبی بوده اما از سوی دیگر بعضی از عرضه‌ها روی پایه هفتگی قرار ندارند؛ از طرف دیگر، مسئله تعجب‌برانگیز آن است که در هر دو مسئله رقابت وجود دارد.

متوسلیان افزود: مواد به صورت خام توسط اشخاص صادر می شود.

وی افزود: پیشنهاد ما عرضه کافی مواد اولیه در بورس کالا و تهیه و مصرف آن توسط تولیدکنندگان واقعی است و مازاد مواد اولیه نیز صرفا باید توسط پتروشیمی ها صادر شود و نه توسط اشخاص متفرقه، واسطه ها و یا کدهای تعطیل و خوابیده.

رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، شرط ماندگاری دو طرف عرضه و تقاضا را تفاهم و همدلی دانست و اظهار داشت: شرط بقای بورس آن است که خدمات و تسهیلات در جهت فروش محصولات پتروشیمی به تولیدکنندگان باشد و این مهم با برگزاری نشست با انجمن های حاضر در طرف تقاضا محقق می شود تا آنها نیز در جهت اهداف عالی صنعت با بورس کالا هماهنگ شوند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر