بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد که اوکراین، آرژانتین، ترکیه و برزیل بیشترین آسیب پذیری به افزایش ارزش دلار آمریکا را دارند.
کد خبر : ۱۷۶۵۱۶
به گزارش بورس نیوز، موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد که کشورهای اوکراین، آرژانتین، ترکیه و برزیل بیشترین آسیب پذیری را در مورد روند افزایش ارزش دلار آمریکا دارند.

به گفته این موسسه تحقیقاتی، اوکراین در میان این چند کشور با توجه به سرمایه بانک مرکزی این کشور و بدهی شرکت های خود که روبه افزایش است بیشترین آسیب را از مرحله فعلی سیاست پولی آمریکا که از سوی فدرال رزرو سفت و سخت اعمال شده، می بیند.

همچنین افزایش نرخ بهره آمریکا که به دنبال آن روند صعودی ارزش دلار را به همراه خواهد داشت می تواند منجر به مشکلات بزرگی برای کشورهای مقروضی که به دلار وام گرفته اند، شود؛ موضوعی که هم اکنون در حال اتفاق افتادن است و با بازپرداخت اصل و بهره نسبت به ارزهای محلی افزایش می یابد.

بر همین اساس، افزایش نرخ بهره آمریکا و تقویت بیشتر دلار به عنوان عامل اصلی در بحران بدهی آسیا در سال ۱۹۹۷ میلادی تلقی می شود. ارزش دلار آمریکا به دنبال گمانه زنی برای افزایش ۲ یا ۳ مرتبه ای نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه های اخیر سیر صعودی به خود گرفته و از اواسط ماه آوریل به بعد ۵ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش ایبِنا به نقل از بیزینس اینسایدر، بر پایه این گزارش، موسسه فیچ اعلام کرد که اوکراین به دلیل بدهی و ضعف بانک های خود آسیب پذیر است و کیفیت دارایی این کشور با توجه به وام های که باز پرداخت آنها در هاله ای از ابهام است ضعیف است و این نوع وام ها در حدود ۵۷ درصد وام های این کشور را تشکیل می دهند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر