بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه اروپایی‌ها از زیر برجام شانه خالی می‌کنند، تاکید کرد: دولت باید قبول کند که قیمت دلار در بازار 4200 تومان نیست و بازار این قبمت را قبول ندارد.
کد خبر : ۱۷۶۵۳۴
نوید خاندوزی مدیر سرمایه‌گذاری بیمه کوثر در ارزیابی اثرگذاری بازگشت تحریم‌ها بر بازارسرمایه به خبرنگار بورس‌ نیوز گفت: بازگشت تحریم‌ها بر بازارسرمایه از حیث تضمین به ماندن و عدم عقب‌نشینی اروپایی‌ها نسبت به تعهدات خود در برجام می‌تواند بر بازارسرمایه کشور تاثیرگذار باشد اما اگر مذاکرات جدیدی درخصوص تحکیم برجام با طرف اروپایی صورت نگیرد، اتفاق مثبتی برای برجام و اقتصاد ایران روی نمی‌دهد.

وی ادامه داد: عدم مذاکره جدید اقتصادی با اروپایی‌ها، این احتمال را افزایش می‌دهد که فشار تحریمی بر روابط ایران با شرکت‌های اروپایی از سوی آمریکا شدت گیرد که از همین روی، شرکت‌های اروپایی به سادگی از زیر بار تعهد به ایران شانه خالی می‌کنند.

خاندوزی درباره تاثیرگذاری دلار بر بازارسرمایه اظهارکرد: دولت باید بپذیرد که اندازه بازار مبتنی بر دلار 4200 تومانی نبوده و نهایتا تا 2ماه دیگر از سوی دولت، ردیف‌های جدید کالاهای وارداتی با ارز جدید متناسب بر بازار تعیین می‌شود بنابراین قیمت شفاف دلار می‌تواند برگ برنده بازار سرمایه در سال97 باشد.

وی همچنین درباره ارائه گزارش‌های شرکت‌ها با نزدیکی فصل مجامع تاکید کرد: برخلاف سال‌های گذشته، ارائه گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها با احتساب موضوعاتی همچون دلار، تحریم و غیره تاثیر بسزایی در واکنش بازارها دارد و این گزارش‌ها جایگاه ویژه‌ای را بین سهامداران پیدا کرده‌اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰
ارز سال های قبل باید افزایش پیدا می کرد ولی دولت برای پیروزی در انتخابات اجازه نداد حالا انفجاری افزایش پیدا کرده بخصوص با مشکل برجام و درخواست مردم همیشه در صحنه برای خرید ارز.