بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
سخنگوی سازمان انرژی اتمی: اروپا درپی ایجاد روشی برای انجام مبادلات بانکی بدون توجه به تحریم‌های آمریکاست.
کد خبر : ۱۷۶۵۷۴
به گزارش بورس نیوز‌، بهروز کمالوندی پس از دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت این سفر با توجه به تحولات اخیر در منطقه، افزود: این نخستین سفر یک مقام اروپایی بعد از تحولات اخیر و از پیام بسیار قوی ­­برخوردار است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در این دیدار آقای کانیته به پای بندی اروپا به تعهدات خود در برجام اشاره کرد.

کمالوندی با اشاره به انجام مذاکرات در این دیدار و پیام­ آن برای جامعه بین المللی افزود: اروپایی‌ها به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند با تحریم‌های آمریکا­ مقابله کنند و در این دیدار به آن‌ها اشاره شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اروپایی‌ها تلاش دارند تا ۸ آگوست (اواسط مرداد) و قبل از آنکه تحریم‌های آمریکایی اجرایی شوند بتوانند این­ روش‌ها را برقرار کنند.

وی افزود: بر اساس­ این روش‌ها ­شرکت‌ها می‌توانند بدون توجه به تحریم‌های فرا سرزمینی به فعالیت‌ها خود ادامه دهند و این جوهره این روش (مکانیزم) است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کانال مبادلات بانکی میان ایران و اروپا تشکیل می‌شود، گفت: اروپا به دنبال ایجاد روشی برای انجام مبادلات بانکی و فعالیت شرکت‌ها بدون توجه به تحریم‌های آمریکاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ​کمالوندی تاکید کرد: اروپایی‌ها درصدد هستند یک کانال بانکی فراهم کنند که از طریق آن نقل و انتقلات مالی انجام شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر