بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۹
کد خبر : ۱۷۶۶۲

خبرگزاري فارس : دولت انگليس آمادگي خود را براي اجراي طرح جديدي براي نجات بانكهاي اين كشور و پايان دادن به نااطميناني گسترده در بين مصرف كنندگان و شركتهاي انگليسي اعلام كرد .


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه فايننشال تايمز ، آليستار دارلينگ وزير دارايي انگليس كه در جمع روساي بانكهاي بزرگ انگليس سخن مي گفت ، تصريح كرد ، دولت لندن كليه بانكهاي انگليس را در برابر زيان و ضررهاي احتمالي و وام هاي ريسكي ، تضمين مي كند ولي در برابر بانكهاي انگليسي نيز بايد ميزان پرداخت وام و اعتبارات خود را به مشتريان و شركتهاي معتبر افزايش دهند .
دارلينگ خشم و عصبانيت خود را نسبت به عدم تمايل بانكهاي انگليسي براي پرداخت وام و اعتبار به مشتريان نشان داد و گفت ، علي رغم بهره مند شدن بانكها از منابع طرح نجات 400 ميليارد پوندي دولت ، بانكهاي انگليسي هنوز تمايلي براي افزايش ميزان وام ها و اعتبارات خود به مشتريان ندارند .
دولت انگليس قصد دارد با خريد 5 ميليارد پوند از سهام رويال بانك اسكاتلند ميزان سهام خود در اين بانك را از 58 به بيش از 68 درصد افزايش دهد . بسته نجات اقتصادي جديد دولت انگليس در نتيجه مذاكرات و رايزنيهاي روساي بانكها ، وزراي اقتصادي و گوردون براون نخست وزير انگليس آماده شده است .
براون كه براي شركت در مذاكرات مربوط به غزه در مصر در جمع خبرنگاران سخن مي گفت ، افزود : مشكل اصلي از سر گيري روند اعطاي وام و اعتبارات بانكي است . اين بسته اقتصادي با هدف احياي روند اعتبارات بانكي در اقتصاد انگليس تهيه و تنظيم شده است .
دولت انگليس همچنين قصد دارد سهام شركتهاي بخش مسكن را تضمين نمايد . لندن همچنين اوراق قرضه منتشر شده از سوي بانكها را تا پايان امسال تضمين خواهد كرد . تصويب طرح نجات جديد در انگليس در حالي است كه بانك آمريكا و موسسه سيتي گروپ آمريكا طي هفته گذشته از زيان و ضرر خود خبر دادند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر