بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه درباره هیچ موضوعی فراتر از برجام مذاکره نمی کنیم گفت: انتشار اخبار بی ربط و انحرافی با هدف فضاسازی منفی صورت می پذیرد.
کد خبر : ۱۷۶۶۴۵
به گزارش بورس نیوز، بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص اخبار منتشر شده از رسانه های خارجی به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس مبنی بر ارائه بسته جدید به ایران در قبال پذیرش توافق جدید اظهار داشت: چنین اخبار و ادعاهای بی ربط، ریشه در اتاق فکرهای رسانه ای صهیونیست ها و دیگر هرج و مرج طلبان بین المللی و بدخواهان ملت ایران دارد که با هدف فضاسازی منفی و منحرف کردن مسیر گفتگوهای ایران و سایر طرف های برجام صورت می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف متعهد به برجام پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی و مفتضحانه امریکا از این توافق بین المللی و در پاسخ به درخواست سایر طرف ها برای ماندن جمهوری اسلامی ایران در این توافق به صراحت اعلام کرده است چنانچه سایر طرف ها بتوانند حقوق مصرح ایران در برجام را رعایت و به طور کامل بدان عمل کنند، در این توافق باقی می ماند و دیگر مسائل مطرح شده بی پایه، انحرافی و غیرقابل اعتناست.

قاسمی تصریح کرد: آنچه مهم است این که آیا دیگر طرف ها می توانند به تعهدات خود ذیل برجام عمل کنند یا خیر که این موضوع طی مذاکرات فشرده آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، وی تأکید کرد: بر اساس چارچوب های تعیین شده در نخستین کمیسیون مشترک برجام بدون امریکا که روزهای آینده به پیشنهاد ایران برگزار می شود، تنها موضوعات مرتبط با برجام میان جمهوری اسلامی ایران و سایر طرف ها بررسی خواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
خیلی به برجام متعهد بودن که به فراتر از برجام متعهد بمونن بعدش دوباره یه بازی جدید شروع می کنن.