بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
بورس‌های آسیایی در معاملات دوشنبه پس از آن که چین و آمریکا اعلام کردند به توافقی برای کنار گذاشتن تعرفه‌های وارداتی و جلوگیری از جنگ تجاری رسیده‌اند، روندی صعودی داشتند.
کد خبر : ۱۷۶۶۶۸
به گزارش بورس نیوز، مذاکرات مقامات عالی رتبه بین ۲ اقتصاد برتر جهان در نهایت به توافق انجامید. فاکس نیوز به نقل از استیون منوچین- وزیر خزانه‌داری آمریکا- نوشت: همین الان توافق کردیم تعرفه‌ها را کنار بگذاریم. خبرگزاری دولتی چین نیز به نقل از لیو هه- معاون نخست وزیر چین نوشت: ۲ طرف توافق کردند جنگ تجاری به راه نیاندازند و افزایش تعرفه‌ها بر روی کالاهای وارداتی یکدیگر را متوقف کنند.

در معاملات امروز شاخص " هانگ سنگ" پرچم دار روند صعودی بازارهای آسیایی بود و با ۱.۳ درصد افزایش به ۳۱۴۴۷.۱۲ واحد رسید. شاخص " شانگهای کامپوزیت" ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۳۲۰۵.۹۹ واحد رسید و بورس ژاپن به کمک تضعیف ارزش ین که به نفع صادرکنندگان این کشور خواهد بود، تا پایان معاملات اولیه با ۰.۵ درصد افزایش به سطح ۲۳۰۴۲.۵۴ واحدی رسید.

در استرالیا، بورس سیدنی ۰.۱ درصد افزایش یافت اما بورس سنگاپور و تایوان روز بهتری داشتند و به ترتیب ۱ و ۱.۳ درصد افزایش یافتند، بورس سئول نیز ۰.۲ درصد افزایش یافت.

انتشار این اخبار مثبت هم چنین به بالا رفتن قیمت دلار نیز منجر شد تا جایی که ارزش دلار در برابر یورو به بالاترین سطح از ماه دسامبر سال گذشته و در برابر ین به بالاترین سطح ۴ ماه اخیر رسید. هر یورو به ۱.۱۷۵۶ دلار و هر پوند به ۱.۳۴۵۸ دلار رسید. هر دلار نیز به ۱۱۱ ین رسید.

ماریتو یوئیدت- معامله گر کارگزاری " اف ایکس پرایم" گفت: پس از توافق چین و آمریکا برای پرهیز از اعمال تعرفه بر روی کالاهای وادراتی یکدیگر، فشار دلار بر روی ین افزایش یافته است.

معامله‌گران اکنون منتظر اعلام تصمیمات اتخاذ شده در پایان جلسه چهارشنبه این هفته بانک مرکزی آمریکا هستند، تداوم بهبود اقتصاد آمریکا این انتظار را در بین فعالان ایجاد کرده است که بانک مرکزی امسال ۴ مرتبه نرخ بهره و به تبع آن هزینه استقراض را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بازار نفت نیز نفت" وست تگزاس اینترمدیت" با ۵۷ سنت افزایش به ۷۱.۸۵ دلار در هر بشکه و نفت برنت دریای شمال با ۶۲ سنت افزایش به ۷۹.۱۳ دلار در هر بشکه رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر