بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز تاکید کرد:

ورود سرمایه‌گذار خارجی به بورس آسان نیست/ تبلیغات خارجی لازمه سرمایه‌گذاری

کارشناس بازار سرمایه گفت: تکلیف آسان‌سازی شرایط ورود سرمایه‌گذار خارجی به بازارسرمایه تاکنون مشخص نشده و محیط کسب‌وکار نامساعد و بی‌ثبات اقتصادی نیز باب میل سرمایه‌گذار خارجی نیست.
کد خبر : ۱۷۶۷۰۳
غلامحسن آرمات رییس هیات مدیره کارگزاری سینا در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌ نیوز درخصوص چگونگی ورود نقدینگی جدید به بازارسرمایه کشور گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی بورس اوراق بهادار در سال جاری، جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی به این بازار است و باید راهکار‌ی برای ورود آسان و بی‌دغدغه آنها به این بازار تنظیم و اجرایی شود.

وی ادامه داد: محیط کسب‌وکار و البته بی‌ثباتی اقتصادی در کشور باب میل هیچ سرمایه‌گذاران خارجی نبوده و هیچ سرمایه‌گذاری ریسک ورود به محیط‌های کسب‌وکار غیرشفاف را نمی‌کنند.
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه باید محیط کسب‌وکار کشور برای ورود سرمایه‌گذاران تسهیل شود، تاکید کرد: در واقع وزارت اقتصاد، سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی و سازمان بورس به‌عنوان متولی اقتصاد کشور باید تکلیف آسان‌سازی ورود سرمایه‌گذار به بازارسرمایه را مشخص کنند.

آرمات افزود: افزایش قیمت دلارباعث کاهش نقدینگی در فضای اقتصادی و بازارسرمایه شده زیرا تولید چندانی در کشور رقم نمی‌خورد و سرمایه‌گذار بیشتر به‌دنبال سرمایه‌گذاری‌های زودبازده است.

رییس هیات مدیره کارگزاری سینا با اشاره به تحریم‌ها و میزان تاثیرگذاری آنها در بازارسرمایه کشور گفت: سرمایه‌گذاران خارجی فعلی تاکنون از بازار کشور خارج نشده‌اند و به‌‌موازات آن مشکل خاصی گریبانگیر اقتصاد نشده اما طرف ایرانی باید با افزایش تبلیغات جهانی از اقتصاد کشور و به تصویر کشیدن پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در داخل کشور، فضای سرمایه‌گذاری در ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی به نمایش بگذارد.

وی در پایان با ارزیابی از فصل مجامع خاطرنشان کرد: پتروشیمی‌ها به واسطه صادرات و افزایش قیمت نفت می‌توانند جزو سهم‌های سودآور تلقی شوند و سرمایه‌گذاران با محاسبه همین شرایط، به سمت سرمایه‌گذاری در پتروشیمی‌ها حرکت می‌کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
بورس پدر سهامدار حقيقي داخلي رو در آورده
خارجي ها پيشکش