بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که عقب نشینی یا حضور نیروهایی که به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند، تنها به این کشور مربوط می‌شود و این موضوع قابل بحث نیست.
کد خبر : ۱۷۶۷۷۶
به گزارش بورس نیوز، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: دولت سوریه از نیروهای هم‌پیمانش خواسته تا در زمینه مقابله با تروریسم دمشق را کمک کنند، این نیروهای هم‌پیمان، نیروهای روسیه، ایران و حزب الله هستند که همه این نیروها در زمینه مقابله با تروریسم از دولت سوریه حمایت کرده و حاکمیت و تمامیت ارضی آن را تهدید نمی‌کنند. در واقع این نیروها با هماهنگی کامل با دولت سوریه در مقابله با تروریسم همکاری می‌کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: این موضوع (عقب‌نشینی نیروهای ایران و حزب الله از سوریه) قابل بحث نیست، چراکه این مسأله مربوط به دولت و نظام سوریه است و این دولت است که تشخیص می‌دهد که چه کسانی در خاکش حضور داشته باشند و چه کسانی نه، به همین دلیل چنین موضوعی قابل طرح کردن و بحث نیست و به هیچ فردی اجازه مطرح کردن آن را نمی‌دهیم.

این مقام سوری درباره در خواست روسیه مبنی بر خروج تمامی نیروهای خارجی همزمان با آغاز روند سیاسی از سوریه، گفت: گمان نکنم که منظور دوستان روسمان این بوده باشد که نیروهایی که به درخواست نظام سوریه در کشورمان حضور دارند نیز از سوریه خارج شوند. این موضوع جزئی از اختیارات انحصاری سوریه است و موضع روسیه نیز نسبت به این موضوع مشخص و واضح است.

وی در ادامه افزود: نیروهایی که بدون اطلاع دولت سوریه وارد این کشور شده‌اند به منزله نیروهای اشغالگر قلمداد می‌شوند و از سوی دیگر اینها نیروهایی هستند که به شکل علنی از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند.

فیصل مقداد گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روابط کشورش و سوریه را نابود کرد و باید دست از حمایت تروریست‌ها در سوریه بردارد. در واقع دمشق امیدوار به بازگشت روابط بین دو طرف است.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: ائتلاف آمریکایی چاه‌های نفت سوریه را بمباران می‌کند تا دولت نتواند از آنها استفاده کند وادار شود میلیون‌ها دلار برای آماده سازی آن هزینه کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر