بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
معاون بورس تهران تاکید کرد؛

فعلا هیچ شرکتی وارد بورس نخواهد شد

معاون بورس تهران گفت: شروع عرضه‌های اولیه در سال جاری به شرایط کلی بازار سرمایه توجه می‌شود و شرکت بورس نیز در شرایط هیجانی شرکتی را وارد بورس نخواهد کرد.
کد خبر : ۱۷۶۷۸۱
به گزارش بورس‌نیوز، روح‌الله حسینی‌مقدم با اشاره به ارزندگی برخی سهام‌ها اظهارکرد: برخی از سهم‌ها با P/E زیر پنج در حال معامله بوده و این سهم‌ها با توجه به آینده‌ای که پیش‌رو دارند می‌تواند جذاب باشد.

وی در پاسخ به اینکه چرا تا پایان دومین ماه سال ۱۳۹۷ عرضه اولیه ای در بورس نداشته‌ایم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های سهامداران عمده در بازار، عدم وجود شرایط هیجانی عرضه‌های اولیه بوده و این نکته برای سازمان بورس نیز در اولویت قرار دارد.

گفتنی است، در نیمه اول اردیبهشت‌ماه امسال قیمت سهم‌های بورس تهران شاهد افت‌های پی‌درپی بود اما پس از خروج آمریکا از برجام و روشن شدن مقطعی برخی از ابهامات مربوط به ادامه برجام بازار سهام روند افزایشی را تجربه کرد.

یکی از برنامه هایی که شرکت بورس تهران برای سال ۱۳۹۷ اعلام کرده این است که می خواهد در این سال ۱۲ شرکت جدید را وارد بورس کند. اما زمان دقیق ورود این شرکت ها به بورس مشخص نیست. متغییر هایی مثل آمادگی سهامدار عمده، آمادگی بازار و مراحل قانونی عرضه ها در بورس می تواند از عوامل به تاخیر افتادن عرضه ها باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر