بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵
با فشار اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، قانون مجوز اعلان جنگ یک‌طرفه توسط نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم، لغو شد.
کد خبر : ۱۷۶۸۱۲
به گزارش بورس نیوز، در حالی که پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» چندی پیش طرحی را تصویب کرد که در پی آن به نخست وزیر اجازه اعلان جنگ می‌داد، اعضای کابینه امنیتی این رژیم اما برای لغو آن وارد عمل شدند.

وزیران کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن اختیار اعلان جنگ از شخص نخست وزیر گرفته شده و فقط کابینه، آنهم در صورت اجماع، می‌تواند علیه کشوری اعلان جنگ کند.

به نوشته وبگاه «آی24 نیوز» بعد از فشار گسترده اعضای کابینه امنیتی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، او مجبور شد که به همراه «آیلت شاکد» وزیر دادگستری برای لغو طرح مذکور اقدام کند.

طرح قبلی که به نام «قانون جنگ» در کنست تصویب شده بود به نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم اجازه می‌داد بدون رای‌گیری در کابینه، علیه هر کشور یا گروهی که خواست اعلان جنگ کند.

البته «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم با لغو قانون مذکور مخالف بوده و ادعا می‌کرد دشمنان تل‌آویو برای شروع جنگ علیه اسرائیل نیازی به مجوز پارلمان خود ندارند پس آنها نیز باید فورا و بدون اجازه گرفتن از کسی،‌ با حملات مقابله کنند.

به گزارش فارس، این در حالی است که رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر با نقض قوانین بین‌المللی، بارها به خاک سوریه تجاوز کرده و حملات هوایی علیه اهداف مقاومت در آن انجام داده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر