بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بی‌اعتباری نسخه‌های مقطعی برای درمان بازارسرمایه

کارشناس بازارسرمایه گفت: اقتصاد کشور تابع برنامه‌ریزی‌های بلندمدت نبوده و نسخه‌های مقطعی نیز نتوانسته اطمینان فعالان اقتصادی برای حضور در بازار و سرمایه‌گذاری را جلب کند.
کد خبر : ۱۷۶۸۵۰
مقصود عباسی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با اشاره به ارزیابی وضعیت کنونی بازارسرمایه گفت: اقتصاد کلان با بی‌ثبات و تلاطمات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند که دامنه تاثیرگذاری آن در بازارسرمایه نیز مشهود بوده به گونه‌ای که فعالان اقتصادی از فضای کسب‌وکار گریزان شده‌اند.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور تابع برنامه‌ریزی‌های بلندمدت نبوده و متولیان اقتصادی با درمان مقطعی بازار سعی در بهبود شرایط بازار داشته‌اند اما برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، نرخ دلار، سود‌ سپرده بانکی بالا، عدم جذب نقدینگی و غیره هیچکدام نسخه مناسبی برای اقتصاد کشور نبوده است.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه دولت از معیارهای اقتصادی خود کوتاه نمی‌آید، تاکید کرد: دولت متغیرهایی مانند نرخ سود و بهره بانکی را به‌صورت کوتاه مدت می‌بیند چراکه هدف‌گذاری کلان دولت کاهش نرخ تورم بوده و برای سرکوب کردن تورم تنها با نرخ‌های بانکی بازی می‌شود.

عباسی با اشاره به تاثیرگذاری نرخ ارز، تصریح کرد: نرخ اعلامی دولت مبنی بر دلار 4200 تومانی حتی نزدیک به واقعیت دلار نیست، نباید نیروی سیاسی را به اقتصاد وارد کنیم تا با سیاست‌های اشتباه تولید واقعی را تحت شعاع قرار دهیم.

وی اضافه کرد: زمانی که ارز صادرکنندگان و تولیدکنندگان تامین نشود و آنها مجبور به تهیه ارز از بازار شوند، بازار دچار سرخوردگی می‌شود و میزان تولید محصولات صادراتی را به حاشیه می برد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر