بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
تبعیض بانک آمریکا BOA در بستن و یا مسدود کردن تبعیض‌آمیز حساب ایرانی‌ها برای جامعه ایرانیان مقیم آمریکا مشکل‌آفرین شده است.
کد خبر : ۱۷۶۸۸۵
به گزارش بورس نیوز، دبیر شورای ملی ایرانیان آمریکا گفت: بانک آمریکا BOA به صورت تبعیض‌آمیزی به بهانه تحریم‌ها حساب مشتریان ایرانی خود را بسته یا مسدود می‌کند.

جمال عبدی تاکید کرد: این گونه اقدامات این بانک باعث مشکل برای ایرانیان مقیم امریکا شده است.

وی گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران توجیهی برای اقدامات تبعیض‌آمیز بانک‌ها و شرکت‌های آمریکایی نیست.

وی از مدیرعامل بانک آمریکا خواست تا به سرعت حساب مسدود شده ایرانیان را باز کند.

عبدی گفت: در واقع ما حس می‌کنیم که آمریکا به صورت انفرادی به تک تک ما حمله کرده است. تحریم‌ها برای اعمال فشار بر دولت ایران تعیین شده است و نمی‌تواند بهانه‌ای برای بانک آمریکا در تبعیض و تنبیه افراد حقیقی باشد.

وی گفت: وقتی که بانک حساب افراد را می‌بندد، شما به ناگاه حتی نمی‌توانید هزینه اجاره خانه را پرداخت کرده و یا میوه خرید کنید. بانک‌های دیگر نظیر چیس و تی‌دی‌بانک آمریکا نیز بیشتر اقدام به بستن حساب ایرانیان کرده بودند، اما در حال حاضر تمرکز شورای ملی ایرانیان بر بانک آمریکا است.

سخنگوی بانک آمریکا اعلام کرده است: ملیت افراد در چنین اقداماتی ملاک این بانک نیست و بانک آمریکا بدون اطلاع مشتریان حساب آنها را مسدود نمی‌کند.

وی تاکید کرد: اقدامات ما به طور کامل در راستای تحریم‌های آمریکا علیه ایران است که می‌تواند شامل از دسترس خارج کردن حساب برخی مشتریان خارج از کشور تحریم‌ شده باشد. ما برای آنکه حضور فیزیکی افراد در داخل آمریکا را بررسی کنیم، به صورت موقت حساب آنها را بسته و از آنها می‌خواهیم به صورت حضوری به بانک مراجعه کنند تا حضور آنها در داخل خاک آمریکا تایید شود.

به گزارش فارس به نقل از فوربس، با این اوصاف عبدی می‌گوید، حساب بسیاری از ایرانیان در آمریکا بسته شده و هیچ اطلاعی از سوی بانک به ‌آنها داده نشده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر