بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کارشناس بازارسرمایه گفت: حجم معاملات و میزان انتقال سرمایه به واسطه وجود بازاربدهی مشخص نبوده و همین عاملی است که پتانسیل بورس کشور نادیده گرفته شود.
کد خبر : ۱۷۶۹۴۷
مهدی حیدرزاده مدیرعامل کارگزاری مدبرآسیا در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز با اشاره به اینکه باید نقدینگی جامعه جذب بازارسرمایه شود، اظهارکرد: تفکیک بازار بدهی از بازارسرمایه واجب شده چراکه با وجود بازاربدهی، نه‌تنها بازارسرمایه بدرستی دیده نمی‌شود بلکه معیار پیش‌بینی پذیری را هم از بازار سلب کرده است.

وی ادامه داد: حجم معاملات و میزان انتقال سرمایه به واسطه وجود بازاربدهی مشخص نبوده و همین عاملی است که پتانسیل بورس کشور نادیده گرفته شود. 

حیدرزاده افزود: متاسفانه سال92 سال فرار پول از بازارسرمایه بود چراکه نرخ سود بانکی به‌قدری با رشد همراه شد که   عملا ریسک‌پذیری در بازارسرمایه را بی‌معنا کرد.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه رقابتی در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: نرخ سودهای سپرده بانکی بازدهی بازارسرمایه را گرفته و تا زمانی که سودهای بانکی به شرایط منطقی و رقابتی بازنگردند، شاهد ورود سرمایه‌گذار به بازارسرمایه نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری فعلی نیز در بازارسرمایه ماندگار نیست، گفت: پازل‌های سرمایه‌گذاری در کشور مانند محیط کسب‌وکار، امنیت سرمایه‌گذاری، ثبات اقتصادی و غیره در اقتصادمان کامل نیست و با این وجود نمی‌توان مدعی بود که سرمایه‌گذار به محیط اقتصادی ایران وارد شود چراکه عوامل و دلایل بازدارنده فراوانی در مجموع اقتصاد کشور وجود دارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر