بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت:

اصل ۴۴ کمک به تنوع‌بخشی بازارسرمایه/ تاثیر دلار چند نرخی در بازار

کارشناس بازارسرمایه گفت: ۷۰ الی ۸۰درصد این بازار در گرو کالاهای پتروشیمی و اساسی بوده و تنوع چندانی را در ورود شرکت‌ها و صنایع فعال به این حوزه شاهد نیستیم.
کد خبر : ۱۷۶۹۷۹
محمدمهدی بحرالعلوم مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز درخصوص راهکارهایی برای جذابیت بیشتر بازارسرمایه گفت: کمبود جذابیت‌های بازارسرمایه و نبود الزام تنوع‌بخشی در پورتفوی کلی سازمان باعث شده تا میزان نقدینگی ورودی به این بازار کاهش یابد.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های اصل۴۴ باید اولویت خصوصی‌سازی، شرکت‌های فعالی و متنوعی باشند که آمادگی پذیرش آنها در بازارسرمایه وجود داشته باشد.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه بازارسرمایه آیینه اقتصاد کشور است، تاکید کرد: ۷۰ الی ۸۰درصد این بازار در گرو کالاهای پتروشیمی و اساسی بوده و تنوع چندانی را در ورود شرکت‌ها و صنایع فعال به این حوزه شاهد نیستیم.

بحرالعلوم با تاکید برآنکه بازار باید تعبین‌تکلیف شود، تصریح کرد: مبنای محاسبه EPS کماکان در بازار مشخص نبوده و دلار ۴۲۰۰ تومانی بسیارب از شرکت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده اما این نرخ در بازار قابلیت اجرایی را نداشته و مبنای نرخ دلار،  یک نرخ بینابینی شده که تاثیر بسزایی بر بحث ارزش‌گذاری و سودآوری شرکت‌ها گذاشته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر