بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
مدیر عامل فرابورس گفت: شرکت هایی که خارج از بورس معامله شوند، باید ۴ درصد ارزش اسمی سهام خود را مالیات بپردازند، در حالی که شرکت ها در صورت معامله در «سامانه مذاکره ادغام و تملیک» تنها نیم درصد ارزش معامله را مالیات خواهند پرداخت.
کد خبر : ۱۷۶۹۹۹
به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی با تشریح مزیت های پیش بینی شده برای شرکت های که در سامانه مذاکره ادغام و تملیک معامله شوند، گفت: هدف از راه اندازی این سامانه حذف بوروکراسی های پیچیده واگذاری سهام شرکت ها در بازار سرمایه و عرضه شرکت ها و اموال دولتی به ساده ترین شکل ممکن است.

هامونی در مراسم راه‌اندازی «سامانه مذاکره ادغام و تملیک» در فرابورس برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و خصوصی  افزود: شاخص فرابورس از ابتدای سال جاری با رسیدن به ۱۱۰۷ واحد بازدهی ۳/۵ درصدی را ثبت کرده است؛ همچنین ارزش بازار فرابورس به ۱۵۳ هزار میلیارد تومان رسیده که ۴.۴ درصد افزایش از ابتدای سال را نشان می دهد.

هامونی افزود: ارزش معاملات فرابورس نیز با رسیدن به ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۲ درصد افزایش مواجه شده است؛ در بازار سوم از ابتدای تاسیس  ۴۰۱ میلیارد سهم عرضه شده که از این تعداد ۲۶۸ عرضه شده که شامل ۱۰۳ میلیارد سهم می شود و از این بین ۱۴۴ معامله صورت گرفته است.

به گفته هامونی یکی از مزیت های شرکت هایی که در این سامانه عرضه و معامله شوند، معافیت های مالیاتی است و بر این اساس در حالی که شرکت هایی که در بیرون از بورس معامله شوند باید ۴ درصد ارزش اسمی سهام را مالیات بپردازند، شرکت هایی در صورت معانله از طریق این سامانه تنها نیم درصد ارزش معامله را مالیات خواهند پرداخت. 

 مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز در نشست راه‌اندازی «سامانه مذاکره ادغام و تملیک» در فرابورس برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و خصوصی گفت: تامین اجتماعی در سال ۹۷ بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر دارد تا ۹۵ شرکت را واگذار کند که بخشی از این عرضه ها از طریق «سامانه مذاکره ادغام و تملیک» فرابورس انجام می شود.



مرتضی لطفی با تشریح  عملکرد شستا در سال ۹۶ گفت: ۶۰ درصد سود شستا نسبت به سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است و با استفاده از «سامانه مذاکره ادغام و تملیک» قصد داریم تا بازدهی شرکت ها را ارتقا دهیم و بر همین اساس شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) اطلاعات ۳۸ شرکت زیرمجموعه خود را برای واگذاری سهام روی این سامانه قرار داده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در دوازدهمین روز از خردادماه صورت گرفت؛

تاثیر منفی «میدکو» بر آیفکس

امروز در فرابورس معامله شد؛

افت قیمت «دی»، «افرا»، «ثغرب» و سمگا

از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی صورت گرفت؛

اعلام قیمت پایه محصولات فولادی

ارسال نظر