بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
یک شبکه خبری آمریکایی ضمن انتقاد از تحریم‌هایی که قرار است علیه ایران بازگردانده شود، نوشت: یکی از پیامدهای این تحریم‌ها، تضاد با منافع ملی آمریکا خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۷۰۱۷
به گزارش بورس نیوز، شبکه سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی نوشت: افغانستان در معرض قربانی شدن توسط تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت ترامپ علیه ایران است که به عنوان بخشی از برنامه خروج آمریکا از برجام اعلام شد. هم‌اکنون یک مجموعه عظیم در حال ساخت در بندر چابهار قرار است برای افغانستان نقش خط ارتباطی با اقیانوس هند ایفا کند اما بازیگران منطقه‌ای که برای سرمایه‌گذاری‌های عظیم مالی خود در بندر چابهار اعلام آمادگی کرده‌اند، اکنون با تحریم‌های ثانویه وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران روبرو خواهند شد و بر سر دو راهی قرار گرفتند. اتخاذ سیاست‌هایی که می‌تواند این سرمایه‌گذاری‌ها را به مخاطره بیندازد به دلیل آنکه تراکنش‌های مالی باید با ایران در این زمینه صورت بگیرد و می‌تواند سیاست دیرینه آمریکا در ایجاد ثبات در افغانستان و توسعه اقتصادی در این کشور را تهدید کند.  

سیاست منزوی ساختن ایران به طور مستقیم در تضاد با منافع آمریکا در افغانستان است. با مجبور ساختن افغانستان برای قطع روابط مالی خود با ایران، دولت ترامپ یک شوک جدید به اقتصاد فلج این کشور آن هم در زمانی که این کشور در حال مبارزه با گروه تروریستی طالبان است، وارد می‌کند.

یک تفاهمنامه مشترک سه جانبه در سال ۲۰۱۶ میان ایران و افغانستان با ارزش ۲۱ میلیارد دلار به امضا رسید. این توافق در واقع نقش زیادی را در توسعه اقتصادی در افغانستان ایفا خواهد کرد.

دولت ترامپ همواره از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده و اخیرا ضمن خروج از این توافق، اعلام کرده که سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است هر شرکتی که با ایران به تجارت بپردازد تحت تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

نقش موثر بندر چابهار در بهبود وضعیت اقتصادی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس گفت:

نقش رایزن اقتصادی در حل مسائلی مثل تحریم

ارسال نظر