بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
رییس کنفدراسیون صادرات در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

دولت باید بازار ثانویه ارز را به رسمیت بشناسد

رییس کنفدراسیون صادرات با بیان این مطلب که بازار ثانویه ارز شکل گرفته، تاکید کرد ادعای تک نرخی بودن ارز در شرایط کنونی درست نیست چرا که اگر چنین ادعای واقعی بود، دولت نباید لیست ۲۹ قلم کالا را به منظور تخصیص ارز ارزان قیمت اعلام می کرد.
کد خبر : ۱۷۷۰۸۸
محمد لاهوتی در گفت و گو  با بورس نیوز با بیان اینکه اعلام تک نرخی کردن ارز اصلا کار درستی نبود، افزود: بازار ثانویه عملا اکنون شکل گرفته است و مشکل اصلی نیز اینجاست که علی رغم شکل گرفتن بازار ثانویه دولت آن را به رسمیت نمی شناسد.

لاهوتی ادامه داد: عدم به رسمیت شناختن بازار ثانویه منجر به آن شده که دولت عملا مدیریت بازار را از دست داده است و نمی تواند بازار را کنترل کند.

وی با اشاره به این مطلب که تقاضاهایی کوچک تعیین کننده همه سیستم ارزی شده اند، افزود: در حالی که در کوچه پس کوچه ها و در مبالغ بسیار اندک شاهد معامله دلار با ارقام بالا۶۲۰۰ تا ۶۴۰۰ هستیم ولی این قیمت مشکلات فراوانی برای صادرکنندگان ما به وجود آورده است و فرصت حضور را در بازارها از آنان گرفته است.

لاهوتی همچنین زمانی که تجار مجبورند کالا را با ارز ۶۲۰۰ تومان، تهیه کنند و با ارز ۴۲۰۰ تومان ارائه کنید، علنا به صادرات لطمه زده اید.

وی تاکید کرد: بنابراین دولت باید ورود کند و با به رسمیت شناختن بازار ثانویه، بازیگر اصلی این بازار شود و با مدیریت شناور طبق قانونی که به عنوان تکلیف در اختیار دولت قرار دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر