بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
مدیر عامل شستا ادغام دو غول پتروشیمی دولت «هلدینگ خلیج فارس» و «هلدینگ نفت‌ و گاز تامین اجتماعی» را تایید کرد.
کد خبر : ۱۷۷۱۶۷
مرتضی لطفی در گفت‌و‌گو با بورس‌ نیوز با اعلام موافقت وزارت‌خانه‌های دفاع، نفت، رفاه و تامین‌اجتماعی با کلیت این ادغام گفت: سابقه ادغام  هلدینگ‌های بزرگ حوزه پتروشیمی در کشور وجود نداشته و بر همین اساس، اهمیت بررسی تمامی جوانب این ادغام به منظور حفظ حقوق سهامداران در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از این ادغام، راه‌اندازی شرکت پتروشیمی ایران بوده که هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی بر اساس ارزش دارایی‌های خود در این شرکت ادغام شوند.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه شرکت‌ پتروشیمی ایران باید به اندازه رقیب عربستانی شود، تاکید کرد: هدف و دغدغه اصلی تمامی وزارتخانه‌ها حفظ حقوق افراد حقیقی و  سهامداران خرد این هلدینگ ها ها در فرآیند ادغام است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که  وزارت اقتصاد مسئولیت سهام عدالت را بر عهده دارد، با این وزارت خانه نیز مذاکراتی انجام شده  و پیگیر راهکار و شیوه قانونی برای حفظ ذینفعان و سهامداران آن هستیم.

شایان ذکر است هلدینگ خلیج فارس  با نماد «فارس» در بورس تهران حضور دارد یکی از بزرگ ترین شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران است و به تنهایی حدود 30 درصد ارزش بازار بورس تهران را در اختیار دارد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
بالاخره قراره خصوصی سازی بشه یا دولتی سازی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
احتمال لغو ادغام "های وب" و "پارس آنلاین" قوت گرفت و به گفته سید ایمان میری، تا پایان خردادماه تعیین تکلیف می شود