بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کیم جونگ اون سه مقام ارشد و بانفوذ ارتش کره شمالی را برکنار کرد؛ اقدامی که تحلیلگران می‌گویند می‌تواند در راستای تحرکات رهبر جوان این کشور برای حضور در عرصه جهانی باشد.
کد خبر : ۱۷۷۱۷۹
به گزارش بورس نیوز، این اقدام از سوی کره شمالی در حالی صورت گرفته که کیم جونگ اون، رهبر این کشور خود را برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تاریخ 12 ژوئن در سنگاپور آماده می‌کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود تایید کرده که سه مقام ارشد نظامی کره شمالی برکنار شده‌اند.

وزیر دفاع و مدیر اداره سیاست‌گذاری کل نیروهای مسلح خلق کره در میان افراد برکنار شده هستند.

هنوز انگیزه رهبر کره شمالی بابت این برکناری مشخص نیست اما تحلیلگران می‌گویند این اقدام به وی و حزب حاکم این کشور اجازه می‌دهد تا در شرایط حساس تعاملات بین‌المللی و تحولات داخلی کنونی کنترل شدیدتری بر ارتش داشته باشد.

مدیر گروه امور بین‌الملل در گروه CNA می‌گوید اگر کیم جونگ اون به دنبال صلح با آمریکا و کره‌ جنوبی و توقف برنامه اتمی کشورش باشد، نفود ارتش خلق کره را کمتر خواهد کرد و بر آن تسلط خواهد یافت. افراد جدید به کیم جونگ اون وفادار هستند و شکی در آن نیست.

یکی از مقام‌های اطلاعاتی کره شمالی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: "نو پوآنگ چول" معاون اول وزیر دفاع خلق کره جانشین پاک یونگ سیک به عنوان وزیر دفاع شده است. کیم سو جیل نیز جانشین کیم جونگ گاک به عنوان مدیر اداره سیاست‌گذاری کل نیروهای مسلح خلق کره شده است.

کاخ سفید، وزارت خارجه، آژانس سیا و یا دفتر اطلاعات ملی ایالات متحده هنوز واکنشی به این مساله نشان نداده‌اند.

از آنجا که ارتش کره شمالی نقش مهمی در برنامه‌های اتمی و موشکی این کشور دارد این اقدام بیشتر درباره انتصاب مقام‌های مورد اعتمادتر و جوان‌تری است که کیم جونگ اون می‌تواند به آنها تکیه کند.

کیم جونگ اون همچنین انتظار دارد که همزمان با نتیجه بخش بودن مذاکرات با رئیس‌جمهور آمریکا، کمک‌های بیشتر اقتصادی از جانب جامعه بین‌الملل دریافت کند و به دنبال جلوگیری از فساد در بخش‌هایی از پروژه‌های گذشته نیز هست.

به گزارش ایسنا، تمامی مقام‌هایی که به تازگی منصوب شدند جوان تر از قبلی‌ها هستند و دست‌کم تجربیات کمتری در زمینه سیاست‌های خارجی دارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر