بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
یکی از سخنگویان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران واکنش نشان داد.
کد خبر : ۱۷۷۲۳۱
به گزارش بورس نیوز، یک سخنگوی بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به موارد اعلامی در کنفرانس خبری علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که «ما در حال بررسی آن [موارد] هستیم» و فعلا نمی‌توانیم چیز بیشتری بگوییم.

این واکنش سخنگوی موگرینی توسط خبرنگار وال استریت ژورنال منعکس شد.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در پی دستور روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی برای آغاز آماده‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای به‌منظور دستیابی به ظرفیت غنی‌سازی 190 هزار سو، امروز کنفرانسی خبری را برگزار کرد.

صالحی گفت: پیش از برجام، زیرساخت برقی نطنز برای اهداف بلندمدت آن مناسب نبود، ولی الان تأسیسات برقی نطنز برای چند صد هزار سو آماده است.

به گزارش مهر به نقل از وال استریت ژورنال، وی افزود: هفته پیش هیئت نظارت بر برجام جلسه‌ای داشت و در آن، شرایط برجام را مرور و رصد کرده و توصیه‌هایی به نهادها و ارگان‌های مختلف همچون سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه می‌کند. ما سناریوهای مختلفی را برای شرایط گوناگون در نظر داشتیم و به صورت مکتوب ارائه کرده‌ایم. در آخرین جلسه این هیئت، تصمیماتی گرفته شده و از سوی رئیس جمهوری به سازمان ابلاغ شد. ما پیشنهاداتی دادیم که در چارچوب برجام چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم که مقبول شد و این تصمیمات پس از تأیید رهبری از سوی رئیس جمهوری به ما ابلاع شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر