بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
مدیر عامل فرابورس درباره صندوق های جسورانه بورس گفت: بر اساس توافق شفاهی صورت گرفته در معاونت فناوری ریاست جمهوری با بانک مرکزی زمینه برای معاف شدن بانک‌ها در زمینه راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه دارای مجوز از فرابورس فراهم شده است.
کد خبر : ۱۷۷۳۸۰
به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی با بیان اینکه نیروی جوان کشور توانسته با همه محدودیت‌های حقوقی موجود برای ایده‌های ناب ارزش‌گذاری داشته باشند گفت: همچنین بازار دارایی فکری در سال 96 شاهد 7 میلیارد تومان معامله بوده است.

هامونی در بخش دیگری از سخنانش به تعداد مراجعات صورت گرفته برای صندوق سرمایه گذاری جسورانه اشاره کرد و افزود: برای صدور موافقت اصولی برای 23 صندوق سرمایه گذاری جسورانه به هیات پذیرش فرابورس مراجعه شده و در حال حاضر تعداد 5 صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس پذیره نویسی کرده‌اند و 8 صندوق نیز توانسته‌اند موافقت اصولی خود را دریافت کنند که پس از فرآیند بررسی ثبت شرکت‌ها وارد بازار سهام خواهند شد.

مدیر عامل فرابورس ایران از توافق شفاهی معاونت فناوری ریاست جمهوری با بانک مرکزی برای معاف شدن بانک‌ها در زمینه راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه دارای مجوز از فرابورس نیز اشاره کرد و گفت: صندوق‌های جسورانه هر شش ماه و 12 ماهه موظف هستند، آمار سرمایه‌گذاری‌های خود و این که چند طرح جدید خریداری شده را به عموم سرمایه‌گذاران ارائه کنند.

وی در مورد سامانه ادغام و تملیک دارایی‌های بنگاه‌های بزرگ از جمله "شستا" در بازار سوم فرابورس و کارکرد آن گفت: پیش از این با واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی،اغلب بنگاه‌ها از سوی شرکت‌های شبه دولتی خریداری شد، اما اکنون با سامانه ادغام و تملیک فرابورس به نوعی خصوصی سازی دوم انجام می‌شود که ارگان‌های نیمه دولتی شرکت‌های خود را به بخش خصوصی واقعی واگذار می‌کنند.

هامونی در انتها تاکید کرد: شرکت‌هایی که در این فرآیند فروخته می‌شوند، باید راهبری و حاکمیت شرکتی آن‌ها نیز در نظر گرفته شود که بتواند واگذاری موفقی را رقم بزند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر