بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه مه کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان از ژانویه سال ۲۰۱۶ رسید.
کد خبر : ۱۷۷۵۳۰
به گزارش بورس نیوز، آمار گمرکی نشان داد کره جنوبی ۷۵۸ هزار و ۹۰۳ تن یا معادل ۱۷۹ هزار و ۴۴۴ بشکه در روز نفت ایران را در ماه مه وارد کرد که در مقایسه با ۱.۰۲ میلیون تن در آوریل سال گذشته، کاهش داشته است و پایین‌ترین میزان واردات از ژانویه سال ۲۰۱۶ بود که ۸۵۹ هزار و ۲۲۳ تن نفت از ایران وارد کرده بود.

کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت خام جهان است، واردات از ایران را که عمدتا میعانات نفتی است، از زمان لغو تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ افزایش داده است. با این حال، واردات کره جنوبی از ایران امسال کاهش یافته که تا حدودی به دلیل راه اندازی شدن یک واحد جدید اسپلیتر میعانات و تولید کمتر در ایران بوده است.

از سوی دیگر تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای بین المللی با ایران و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران، نگرانی‌هایی را نسبت به خرید نفت ایران ایجاد کرده است.

کره جنوبی بدنبال تصمیم آمریکا، اعلام کرده که درصدد دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهد بود. این کشور در دوران تحریم‌های قبلی، برای واردات نفت از ایران موفق شده بود از آمریکا معافیت بگیرد.

در پنج ماه نخست امسال خرید نفت کره جنوبی از ایران ۳۳ درصد در مقایسه با ۸.۱۲ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۵.۴۵ میلیون تن یا ۲۶۴ هزار و ۳۶۹ بشکه در روز رسید.

کره جنوبی در ماه مه مجموعا ۱۲.۶۹ میلیون تن یا معادل حدود ۳ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که ۲.۵ درصد در مقایسه با ۱۲.۳۸ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ رشد داشت.

واردات نفت کره جنوبی از عربستان که بزرگترین تامین کننده نفت این کشور است، در ماه مه ۲۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۳.۲۳ میلیون تن یا معادل ۷۶۳ هزار و ۶۲۰ بشکه در روز رسید.

از سوی دیگر، واردات نفت کره جنوبی از آمریکا در ماه حدود حدود سه برابر افزایش یافت و به ۴۰۵ هزار و ۱۵۸ تن یا ۹۵ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز در مقایسه با ۱۴۱ هزار و ۱۶۲ تن در سال گذشته، رسید.

کره جنوبی در پنج ماه نخست امسال ۶۰.۹۷ میلیون تن یا معادل ۲.۹۶ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که ۰.۷ درصد در مقایسه با ۶۰.۵۶ میلیون تن در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ رشد نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آمار نهایی واردات نفت کره جنوبی در ماه مه، اواخر ماه جاری از سوی شرکت دولتی نفت ملی کره منتشر خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزارت بازرگانی صنعت و انرژی کره جنوبی گزارش داد؛

کاهش 9/5 درصدی واردات نفت کره جنوبی

وزارت بازرگانی صنعت و انرژی کره جنوبی گزارش داد؛

کاهش 9/5 درصدی واردات نفت کره جنوبی

ارسال نظر