بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

پتروشیمی‌ها در صف نخست خرید/ نباید نقدینگی ورودی به بورس، زود خارج شود

کارشناس بازارسرمایه گفت: ایجاد جذابیت دیگر صنایع بورسی باید در دستور کار سازمان قرار بگیرد تا حجم نقدینگی ورودی به بورس در این بازار ماندگار شود.
کد خبر : ۱۷۷۵۴۶
محمد ثریانژاد مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن با ارزیابی رشد شاخص های بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز گفت: تجربه‌های گذشته بازارسرمایه حاکی از آن بوده که پس از رشد بازارهایی همچون سکه و ارز، این بازار نیز با افزایش تقاضا و خرید سهم روبه‌رو می‌شود.

وی ادامه داد: انتظارات و توقعات سرمایه گذاران از وضعیت تورمی اقتصاد ناچارا نقدینگی را به سمت بازار دلار سوق داد و اوج‌گیری قیمت سکه نیز با چاشنی قیمت دلار شور شد که همین اوضاع تورمی باعث ایجاد حباب در بازار سکه شد.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن افزود: انتظارات تورمی و تصمیمات دولتی در چند نرخی شدن ارز در سامانه نیما باعث ورود سرمایه و اقبال به خرید سهم شرکت‌ها پتروشیمی در بازار شد.

ثریانژاد همچنین تجربه امروز بازارسرمایه را رشد هیجانی دانست و تاکید کرد: از سوی دیگر نباید رشد امروز شاخص‌ها را به فال نیک نگرفت چراکه رکود حاکم بر بازارسهام طی مدت زمانی اخیر، نوید ورود حجم نقدینگی به این بازار را می‌داد.

وی اضافه کرد: اما از طرف دیگر سازمان باید جذابیت دیگر صنایع حاضر در بورس را افزایش دهد تا حجم نقدینگی ورودی به این بازار، پس از اندک زمانی از دایره سرمایه گذاری در شرکت های بورسی خارج نشود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرپرست معاونت بازار بورس تهران مطرح کرد:

تنوع صنایع بورس تهران نسبت به بورس های منطقه

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر گفت:

ارزش سهام بسیاری از شرکت‌ها در کف قیمتی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس:

برنامه‌های کاهش قیمت ارز ادامه داشته باشد

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت:

انتظار روند صعودی از بازار سرمایه

ارسال نظر