بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
شاخص کل بورس تهران، در معاملات امروز با رشد 2081 واحدی و افزایش دو درصدی، وارد کانال 104 هزار شد.
کد خبر : ۱۷۷۵۸۳
به گزارش بورس نیوز، بررسی روند تغییرات شاخص صنایع نیز حاکی از مثبت بودن روند معاملات در بیشتر صنایع و سبزپوشی آن‌ها بود. در این بین، صنعت محصولات چوبی، زراعت و وسایل ارتباطی یکدست سبزپوش و صنایع فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی با بیشترین رشد نمادهای گروه‌های‌ خود مواجه بودند.

صنعت فلزات اساسی که تاثیرگذارترین صنعت بر شاخص نیز بود، صعود قیمتی اکثر نمادهای خود را تجربه کرد. این درحالی است که در بازارهای جهانی، شاهد افت قیمتی فلزات آلومینیوم، مس و روی بودیم. (هرچند این افت قیمت زیر یک درصد بود).

در جریان معاملات امروز  بورس تهران، حدود دو میلیارد و 550 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش معاملاتی 711 میلیارد تومان معامله شد. همچنین ارزش معاملات خرد در هر دو بازار بورس و فرابورس نیز به مرز 600 میلیارد تومان رسید.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز، با صعود حدود 640 واحدی ( 03/2 درصدی) روبرو شد و از سقف 32 هزار واحدی عبور کرد.

شاخص کل هموزن نیز همسو با شاخص کل ، با تغییرات مثبت 63 واحدی، به سطحی بالاتر از 18 هزار واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز همسو با نماگرهای دیگر بازار سهام، روند مثبتی را در پیش گرفت و با افزایش بیش از دو هزار واحدی، در ارتفاع 115 هزار و 125 واحدی قرار گرفت.

در این بین، بازار اول نیز با تغییرات مثبت 1761 واحدی روبرو شد و به سطح 75 هزار و 868 واحدی رسید درحالی که بازار دوم نیز با رشد بی‌نظیر حدود 3000 واحدی روبرو شد و در آستانه کانال  214 هزار واحدی قرار گرفت.

در ادامه سبزپوشی امروز بازار، فرابورس نیز با تغییر مثبت بیش از 10 واحدی( 0/87 درصدی) روبرو شد و به سطح یک هزار و 201 واحد رسید.

در معاملات امروز، نماد شرکتهای معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر، نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد خوزستان و پتروشیمی جم مجموعا با تاثیر مثبت حدود 1250 واحدی بر شاخص کل، موجب صعود این نماگر شدند. در مقابل، نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت تهران و مخابرات ایران تاثیر منفی بر رشد شاخص کل داشته و از رشد بیشتر آن جلوگیری کردند.

از دیگر اتفاقات رخ داده در بازار امروز سهام، بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، صنعتی نیرو محرکه، فنر سازی خاور، مدیریت صنعت شوینده بهشهر، فرآورده‌های نسوز ایران، تولید محور خودرو، سرامیک‌های صنعتی اردکان و داروسازی فارابی بود.

درمقابل، نمادهای «کطبس»، «فخوز»، «شاراک» و «غشهد» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی، «کاما» جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی و عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه-اصلاح اساسنامه و نماد «وبیمه» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیئت مدیره متوقف شدند. نماد معاملاتی «وگستر» نیز جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز در پایان معاملات امروز دوشنبه متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی «دشیری» به دلیل نوسان قیمت بیش از 40 درصد در نماد اصلی طی 5 روز معاملاتی متوالی، متوقف شد.

به گزارش بورس‌نیوز، علی رغم افت قیمت جهانی نفت، امروز بازار واکنش خاصی به این خبر نشان نداد و شاهد روند نسبتا صعودی در نمادهای نفتی بوده ایم. ( از 17 نماد فعال در این صنعت، 6 نماد صعود کردند و 5 نماد ریزش داشتند).

به نظر می‌رسد اخبار منتشر شده درمورد جلسه سران اوپک و وتو کردن طرح عربستان توسط ایران توانسته تاثیر مثبتی بر خریدو فروش‌های امروز بازار در این صنعت داشته باشد.

همچنین بررسی‌های بورس نیوز نشان می دهد،  با وجود افزایش قیمت محصولات صنعت لاستیکی و پلاستیک (5 درصد افزایش قیمت محصولات داخلی و 40 درصد افزایش قیمت محصولات خارجی)، در معاملات امروز نمادهای این صنعت با ریزش قیمتی روبرو شدند.

همچنین امروز صنایع فعال در حوزه مسکن، با ریزش قیمتی مواجه بودند. ریزش هماهنگ صنایع انبوه‌سازی و مستغلات، کاشی و سرامیک و سیمان، نشان از عدم اقبال سهامداران به سهام صنایع این حوزه داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر