بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
نگرانی ها نسبت به تشدید تنش بین آمریکا و چین باعث شد تا اکثر بورس های آسیایی امروز منفی شوند، البته بورس چین و هنگ کنگ امروز تعطیل بود.
کد خبر : ۱۷۷۵۸۷
به گزارش بورس نیوز، چین و آمریکا عملاً درگیر جنگ تجاری با یکدیگر شده و برای ده ها میلیارد دلار واردات کالا از طرف مقابل، تعرفه گمرکی بالا اعمال کرده اند.

شدت گرفتن این مناقشه به نگرانی سرمایه گذاران و سهامداران بورس های آسیای منجر شده و باعث شد در معاملات امروز بورس های قاره کهن قرمزپوش شوند.

شاخص بورس نیکی ۲۲۵ ژاپن امروز ۰.۸ درصد ریخت و به ۲۲ هزار و ۶۷۲.۴۹ واحد رسید. شاخص بورس کاسپیکره جنوبی نیز ۱.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۲۳۶۷.۸ واحد رسید. بورس های جنوب شرق آسیا نیز امروز غالباً منفی بودند. به دلیل اینکه امروز در چین و هنگ کنگ تعطیل رسمی بود، بورس های آنها نیز بسته بودند.

چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان برای واردات کالا از یکدیگر تعرفه گمرکی اعمال کرده اند و قرار است از روز ۶ جو لای آمریکا برای واردات ۵۰ میلیارد دلار کالا از چین، تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی اعمال کند. چین نیز برای واردات ۳۴ میلیارد دلار کالا از آمریکا تعرفه گمرکی اعمال می کند.

به گزارش فارس به نقل از ABCNEWS، ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز از ۱۱۰.۶۲ ین به ۱۱۰.۴۷ ین در برابر دلار کاهش یافته است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازارهای جهانی ناامید از برقراری صلح تجاری میان چین و آمریکا

بازارهای آسیایی در نخستین ساعات معاملاتی امروز کاهشی شد

مدیر نظارت بر بورس کشور در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

شایعات بی‌اساس دلیل ریزش شاخص‌های بورس

ارسال نظر