بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
در سومین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و سوئیس به ریاست عراقچی و قائم مقام وزیر خارجه سوئیس دو طرف ضن تأکید بر توسعه همکاری‌ها بر حفظ برجام و پایبندی کشورها به آن تأکید کردند.
کد خبر : ۱۷۷۵۹۴
به گزارش بورس نیوز، با توجه به علاقمندی جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوئیس به گسترش بیش از پیش مناسبات دوجانبه، دور جدید (سومین دور) گفت‌وگوهای جامع سیاسی به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «پاسکال بریسویل» قائم مقام وزارت امور خارجه فدراسیون سوئیس امروز (دوشنبه) در تهران برگزار شد.

در این نشست در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری در حوزه قضایی و حقوق بشری گفت‌وگو شد.

طرفین همچنین ضمن تاکید بر حفظ برجام، لزوم پایبندی کشورها به آن را مهم ارزیابی و بر آمادگی خود برای توسعه همکاری در این چارچوب تاکید کردند. مقامات دو کشور ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند حل بحران‌های منطقه، آخرین وضعیت منازعات و بحران‌های منطقه ای را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

دومین دور این گفت‌وگوها خرداد سال گذشته (1396) به ریاست مجید تخت روانچی معاون وقت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان و خانم پاسکال بریسویل قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در برن پایتخت سوئیس برگزار شد.

در این دور از گفت‌وگوها دو طرف با استقبال از پیشرفت های حاصل شده در طی یکسال گذشته در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی، آموزشی و نیز محیط زیست بر فراهم آوردن فضای مناسب برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط و استفاده از فرصت های جدید در این راستا تاکید کردند.

همکاری همه جانبه برای مقابله با بی ثباتی و مبارزه با تروریسم به عنوان یک تهدید جهانی از جمله موارد بحث در این گفتگوها بود که دو طرف ابعاد مختلف آن را مورد بحث و بررسی قراردادند.

به گزارش فارس، اولین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و سوئیس 27 خرداد 1395 به ریاست مجید تخت‌روانچی معاون وقت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و «رسیه» قائم مقام وزارت خارجه سوئیس در برن برگزار شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رییس اتاق مشترک ایران و سوییس:

تحریم ایران، فرصتی برای تجهیز زیرساخت ها

رییس اتاق مشترک ایران و سوییس:

تحریم ایران، فرصتی برای تجهیز زیرساخت ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
همش شده تاکید عملا یه کاری کنید