بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

شرایط ماندگاری نقدینگی در بورس/ بررسی منبع ورودی نقدینگی‌ها

طی چند روز گذشته، سهامداران شاهد ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه بودند که در پی جذب این نقدینگی، بازار روندی صعودی پیش گرفت و شاخص کل حدود 10 هزار و 600 واحد بالا رفت.
کد خبر : ۱۷۷۶۱۸
نوید خاندوزی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز درباره نقدینگی‌ جدید جذب شده گفت: ورود نقدینگی فعلی به بازار، از جنس بازار نیست و پول بیرون بازاری بوده ولی از طرف دیگر نباید فراموش کرد که این نقدینگی، پول مردم عادی نیست که وارد بازار شده باشد.

وی ادامه داد: نقدینگی ورودی به بازارسرمایه، جزوی از سرمایه فعالان اقتصادی به شمار می‌آید که در تمامی حوزه‌های‌ اقتصادی فعال‌اند و اتفاقا با اهالی بازارسرمایه نیز آشنا بوده و بر این بازار سرک می‌کشند.

عضو هیات مدیره بیمه کوثر تاکید کرد: سرمایه‌گذاران جدیدالورود یا همان نقدینگی‌های جدید به بورس بخاطر آنکه قیمت‌های بازار را نسبت به سایر دارایی‌ها ارزان‌تر می‌بینند، شروع به خرید سهام کرده‌اند؛ از سوی دیگر این افراد علاقه قلبی به بازار نداشته و هر وقت بازدهی مناسبی را از سرمایه خود بگیرند یا بازار کمی مخاطره‌آمیز شود، سریعا از بازار خارج شده که تنها ریسک بازار برای سرمایه‌گذاران واقعی باقی می‌ماند.

وی دلار را برگ برنده بازار خواند و تصریح کرد: بازار هیچ آیتم دیگری جز دلار ندارد که در تمامی شرایط به آن کمک کند، هرچه دولت از نرخ 4200 تومانی دلار کوتاه بیاید و به سمت بازار ارز حرکت کند، بازار شرایط بهتری پیدا می‌کند اما این شرایط نیز همیشگی نیست.

وی با تاکید بر اینکه فعلا بازار ریسک‌ها را فراموش کرده اظهار کرد: تا زمانی که قیمت‌ها با نرخ کنونی دلار هماهنگ شوند، ریسک‌هایی فعلی و موجود در بازار به چشم نمی‌آیند اما در آینده بازار این ریسک‌ها را بخاطر آورده و شروع به تجزیه و تحلیل می‌کند.

وی در پایان با اشاره به این ریسک‌ها خاطرنشان کرد: منظور من از ریسک، ریسک‌های سیاسی بوده یعنی روند بازار فعلا با این بحث دلار، ارزش جایگزینی شرکت‌ ها و اثرات دلار روی سود شرکت‌ها مثبت است و دوره خوب و طلایی ای خواهد داشت اما بنظرم بعد از آن که قیمت‌ها رشد کردند، ریسکها به‌نوعی به سمت بازار می‌آیند و این روند کندتر می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر