بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
در گزارش شش ماهه عملکرد امسال مشخص شد؛

رونق صادرات خمیر ویرجین برای این ناشر کاغذی

با توجه به فروش بخش مهمی از خمیرویرجین تولیدی، مقادیر فروش کاغذ رول سفید کاهش داشته است و از 19.960 تن در مدت مشابه سال قبل به 13.404 تن رسیده است.
کد خبر : ۱۷۷۶۳۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، سود محقق شده شرکت کاغذ پارس با 136 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 408.8 میلیارد ریال رسیده است. این سود معادل کل سود سال مالی گذشته می باشد. درآمدهای عملیاتی شرکت با 67 درصد رشد نسبت به شش ماهه سال گذشته به 1.196 میلیارد ریال افزایش یافته است.

محصولات اصلی شرکت کاغذ رول سفید و خمیر ویرجین می باشد. با توجه به نرخ قابل توجه نرخ ارز و همچنین رشد قیمت های جهانی کاغذ، شرکت در شش ماهه اخیر اقدام به صادرات بخش اعظم خمیرویرجین تولیدی خود نموده است، به طوری که مقادیر فروش این فرآورده با 175 درصد رشد نسبت به شش ماهه سال گذشته به بیش از 21 هزار تن رسیده است. با توجه به فروش بخش مهمی از خمیرویرجین تولیدی، مقادیر فروش کاغذ رول سفید کاهش داشته است و از 19.960 تن در مدت مشابه سال قبل به 13.404 تن رسیده است.


نرخ میانگین فروش هر تن خمیرویرجین در دوره شش ماهه منتهی به پایان اردیبهشت سال جاری به 31.3 میلیون رسیده است که در حدود 50 درصد رشد در قیمت ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. نرخ میانگین محصول کاغذ رول سفید نیز در دوره شش ماهه به ازای هر تن 31.9 میلیون ریال بوده است و این در حالی است که در دوره مشابه سال قبل این نرخ به ازای هر تن، 23.38 میلیون ریال بوده است. بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه شرکت، نرخ های فعلی ویرجین و کاغذ رول سفید در حال حاضر به ترتیب 36.47 و 35.3 میلیون ریال می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر