بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
مجمع عمومي عادي ساليانه شرکت سرمایه گذاری توکافولاد(سهامی عام) با حضور 75 درصدی صاحبان سهام حقيقي و حقوقي و نمايندگان قانوني آنان تشکیل شد.
کد خبر : ۱۷۷۶۴۳
به گزارش بورس‌ نیوز، در اجراي مادة 101 اصلاحيه قانون تجارت، هيأت رئيسه مجمع عمومي عادي شرکت  به رياست  امیرحسین نادری (نماینده فولاد مبارکه) و  نظارت  سید حسین هاشمی طباطبایی (نماینده ساتا) و محمد جلیل زاده (نماینده صبا تامین ) همينطور دبير جلسه احمد جعفری تشکیل شد.

احمد کارگهی، مدير عامل شرکت توکافولاد گزارش مبسوطي از عملکرد هيأت مديره در سال96 ارائه کرد و گفت: سال 96 علیرغم تمام سختی‌ها برای توکا دستاوردهای بزرگی را به همراه داشت به نحوی که این سال را می‌توان سال تاریخی برای توکا نامید.

وی ادامه داد: توکا بر اساس چشم‌انداز خود برنامه‌ریزی کرده تا سال 1400 جزو هفتاد و پنج شرکت برتر ایران قرار بگیرد و در سال 96 یعنی چهار سال زودتر از برنامه به چشم انداز خود دست یافت؛ در این سال شرکت توکا موفق شد ضمن حفظ حضور خود در بازار فولاد مبارکه و توسعه کسب و کارهای قبلی به حوزه‌های جدیدی از کسب‌وکار ورود کند.

کارگهی افزود: تجهیزات نیروگاه مورچه‌خورت علیرغم شرایط تحریمی خریداری شد و نخستین دستگاه مولد آن به کارگاه وارد شد که با راه‌اندازی آن توکا عملاً به حوزه انرژی ورود خواهد کرد همچنین توکا با امضا توافق نامه خرید معدن سنگ آهن اسفندار از طریق شرکت راهبران گامی بلند به سمت دستیابی به سنگ آهن و سپس کنسانتره برداشت و بدین ترتیب آرزوی دیرین توکا برای ورود به حوزه معدن و سنگ آهن به مرز تحقق رسید. 

مدیرعامل شرکت توکافولاد با اشاره به شرایط زیست‌محیطی منطقی نیز تاکید کرد: در سال 96 توکا با درک پتانسیل هایی که در شرایط بحران آب کشور در صنعت آب به وجود آمده عملاً با ورود به این صنعت و تأسیس شرکت توکا پارسیان پیشرو به‌عنوان تنها تولید کننده ایرانی فیلتر های UF تصفیه خانه‌های پساب ساخت ایران وارد این حوزه استراتژیک شد.



وی اضافه کرد: در سال 96 تدوین اصول و آئین‌نامه‌های راهبری شرکتی به پایان رسید و فعالیت‌های توکا در زمینه استقرار این اصول در مجموعه شرکت های گروه ادامه یافت و با استقرار این اصول و پیاده‌سازی آنها کلیه روابط بین شرکت توکا فولاد با سهامداران و سایر ذینفعان کلیدی و همچنین روابط بین ستاد و شرکت‌های گروه و نقش هیأت مدیره‌ها تعریف شده و بر این اساس در جهت تحکیم ضابطه مندی و شایسته سالاری گام بر می دارد.

کارگهی گفت: در سال 96 عملیات حسابرسی داخلی شرکت های گروه ادامه یافت.اصلاحات ساختاری جهت چابک سازی به طور جدی دنبال شد و ما شاهد ادغام شرکت های میرکو و بهسازان غلطک بودیم.

همچنین مدیرعامل شرکت توکافولاد درخصوص رکوردهای جدید این شرکت اذعان کرد: در سال 96 شرکت‌های گروه توکا به رکورد های جدیدی از درآمد و گسترش فعالیت ها دست یافتند ، به نحوی که ما شاهد بالاترین درآمد تلفیقی در تاریخ توکا بودیم و در مجموع سال 96 را به عنوان سالی موفق در تاریخ توکا ثبت کرد.

در خصوص  مصوبات اين مجمع ،پس ازقرائت گزارش حسابرس و بازرس قانوني و پاسخگوئي به سؤالات مطروحه سهامداران، صورتهاي مالي شرکت به اتفاق آراء تصويب شد ضمن اينکه  تقسيم سود سال 96 از 109 ريال سود خالص به ازاي هرسهم مبلغ 100 ريال معادل 92 درصد تقسیم شد.

همچنين با توجه به آنکه انتخاب اعضاي هيأت مديره در دستور کار مجمع قرار داشت شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (سهامی عام) و شرکت  سرمایه گذاری مهرگان تامین پارس (سهامی خاص)  و شرکت حمل ونقل توکا (سهامی عام) وسرمایه گذاری توسعه توکا(سهامی خاص) به مدت دو سال انتخاب گرديدند در ادامه موسسه حسابرسی رایمند وهمکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانوني انتخاب و روزنامه های دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار مورد تصویب قرار گرفت.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
farhad
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
قیمت سهم 98تومانه 100تومان سود تقسیم کرده