بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
در حالی که گروه دارویی البرز در سال 1395، موفق به تحقق سودی 465 میلیارد ریالی از محل فروش سرمایه گذاری های بلند مدت شد، در سال مالی 1396 تنها 306 میلیارد ریال درآمد از این محل شناسایی نمود که عمدتا از محل فروش بخشی از سهام گروه دارویی سبحان بود.
کد خبر : ۱۷۷۷۳۵
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، گروه دارویی البرز یکی از هلدینگ های اصلی دارویی کشور می باشد که در سال مالی 1396 بر خلاف روند همیشگی و پوشش مناسب سود در سال های گذشته، با تعدیل سود منفی 31 درصدی روبرو شد.


کاهش سود محقق شده از محل سرمایه گذاری در سهام شرکت های دارویی سبحان، پخش البرز، تولید دارو، اعتلای البرز، سبحان انکولوژی و دارو سازی رازک از مهمترین دلایل کاهش سودآوری این شرکت در سال گذشته می باشد.




همانگونه که در نمودار فوق نیز مشاهده می گردد، کاهش سود شرکت های دارویی سبحان، پخش البرز و تولید دارو نقش موثری در سودآوری شرکت گروه دارویی البرز دارد .

کاهش درآمدهای حاصل از فروش سرمایه گذاری های بلند مدت شرکت در سال مالی 1396 در مقایسه با این درآمد در سال مالی قبل نیز از دیگر عوامل موثر در تعدیل منفی با اهمیت این شرکت می باشد.

در حالی که گروه دارویی البرز در سال 1395، موفق به تحقق سودی 465 میلیارد ریالی از محل فروش سرمایه گذاری های بلند مدت شد، در سال مالی 1396 تنها 306 میلیارد ریال درآمد از این محل شناسایی نمود که عمدنا از محل فروش بخشی از سهام گروه دارویی سبحان بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر