بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا در گفت و گو با بورس نیوز مطرح شد؛

اخذ مالیاتی بر قیمت سکه تاثیر چندانی ندارد

کارشناس حوزه طلا و سکه، در خصوص خبر اخذ مالیات بر درآمد برای خریداران سکه این اقدام سازمان امور مالیاتی را در صورت اجرایی شدن آن مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر : ۱۷۷۷۴۰
عباد محمدولی، در گفت‌و‌گو با بورس‌ نیوز با ارزیابی اخذ مالیات برای خریداران سکه از سازمان امور مالیاتی گفت:  در اقتصاد جهانی هر فردی به میزان درآمد خود، مالیات بر کالای خریداری شده را پرداخت می‌کند و این قانون باید به صورت فراگیر در اقتصاد ایران نیز پیاده و اجرایی شود.

وی ادامه داد:  عدالت مالیاتی در اقتصاد ایران بسیار کمرنگ بوده و اگر سازمان مالیاتی بتواند از طریق بانک‌های اطلاعاتی که در کشور دایر شده مالیات را بر اساس درآمد تنظیم و اخذ کند، به صنعت طلا نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: بازارهای کشور دارای یک‌سری بی‌نظمی بوده که باید هرچه زودتر سروسامان پیدا کند و فعالان اقتصادی در هر بازاری نظیر بازارسکه و حتی بازار پیش‌فروش سکه نیز باید مالیات خریدوفروش خود را پرداخت کنند.

محمدولی در خصوص تاثیر این خبر بر بالا رفتن قیمت سکه نیز این موضوع را رد کرد و گفت: این خبر بر قیمت سکه تاثیری نخواهد گذاشت و قیمت سکه را کاهش نمی‌دهد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
البته طلا کالا نیست بلکه این توان ریاله که اومده پایین و الا میشد همون پارسال سکه ر. 1580 خرید.
این صرفا کلاشی بانک مرکزی رو نشون میده که با چاپ پول این همه سود کرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
من سکه نوشتم باید مهر زنم رو بدم!
مالیات مهریه هم مگه داریم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
اول ثابت کنیدپیش خرید سکه سود داشته بعد مالیات مالیات کنید.حداکثر سود پیش خرید کنندگان حفظ ارزش دارایی خودشون بوده نه سود اضافی ...بعلاوه اینکه کی و کجا تو مملکت شفافیت بوده که حالا بخواد باشه اونم برا این مورد خاص؟اینهمه خیانت و سوئ مدیریت و اختلاس و ... اینا اسمش شفافیته/؟ و واقعا مالیات خرج مردم میشه یا ریخت و پاش و حقوق نجومی و ...