بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
قیمت تسویه روزانه قرارداد آتی سکه تحویل آبان ماه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را پشت سر گذاشته و قیمت سکه تحویل شهریور ماه به کمی بیش از ۳ میلیون تومان رسید.
کد خبر : ۱۷۷۷۴۷
به گزارش بورس‌نیوز، با افزایش قیمت سکه در بازار نقد، بازار آتی سکه نیز با افزایش قیمت مواجه شده به طوری که هر سکه آتی تحویل دی ماه به قیمت بیش از سه میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر قیمت تسویه روزانه قرارداد آتی سکه تحویل آبان ماه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را پشت سر گذاشته  و قیمت سکه تحویل شهریور ماه کمی بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است.
بر اساس این گزارش، در هفته‌های گذشته با افزایش نوسانات صعودی در بازار طلا قیمت سکه به طور کم سابقه‌ای رشد کرد و در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار نقد حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

این سیگنال اگرچه در ضعف نسبی بهای جهانی طلا و رشد پراکنده قیمت دلار در کشورهای همسایه خودنمایی کرده ولی نشان می‌دهد هنوز بازار التهاب پیشین را رها نکرده و به سطحی رسیده که در گذشته غیرممکن تلقی می‌شد.

نمودار نوسان قیمت‌ها، مواردی چون رکوردشکنی‌های مداوم در بازار نقدی و سکه آتی و شکسته شدن جو روانی سکه آتی سه میلیون تومانی، به حدی گویا است که شاید داده دیگری برای توضیح وضعیت بازار نیاز نباشد. انتظارات تورمی در بازار سکه نقدی به حدی زیاد شده که حتی رکوردهای قیمتی پیشین را به رسمیت نمی‌شناسد و گویی سقفی برای آن متصور نیست.

برپایه این گزارش، عبور قیمت سکه از مرز 2 میلیون و 500 هزار تومان، خود محرکی مضاعف برای بازار آتی است و اگر روند افزایش قیمت‌ها ادامه یابد، شرایط غیرمنتظره‌ای در بازار رخ خواهد داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر