بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
شرکت پتروشیمی آبادان در سال مالی 1396 نیز به مانند سال مالی قبل، زیانی 630 ریالی به ازای هر سهم شناسایی نمود و تا حدود بسیاری، شرایط نامطلوب و وخیم شرکت را آشکار نمود.
کد خبر : ۱۷۷۷۶۱
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، وضعیت بسیار نامطلوب سرمایه در گردش شپترو که کسری 2700 میلیارد ریالی را در سال 1396 به ثبت رسانده است عمدتا به دلیل عدم توانایی شرکت در پرداخت بدهی های خود و استقراض از سهامداران عمده شرکت می باشد.



اگر چه با توجه به رشد قیمت دلار در ماه های آخر سال مالی 1396 موجب افزایش قیمت محصولات این شرکت گردید اما کاهش فروش در حدود 12.000 تنی محصولات، منجر به عدم رشد درآمدهای شرکت در این سال گردیده است.

از دیگر نکات با اهمیت عملکرد سال مالی 1396 شرکت می توان به حاشیه سود ناخالص محصولات اصلی شرکت اعم از پی وی سی و دی دی بی اشاره نمود که این موضوع به معنای بهای تمام شده بالای محصولات تولید شده به دلیل خرید مواد میانه ای نظیر ئی دی سی از پتروشیمی های بندر امام، اروند و شرکت های خارج از شرکت می باشد.

با توجه به گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه این شرکت در ماه های اخیر، در صورت عدم افزایش سرمایه سنگین این شرکت از محل مطالبات و آورده سهامداران، به زودی می بایست شاهد توقف کلی تولیدات شرکت به دلیل مستهلک بودن بیش از حد تجهیزات باشیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر