بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
بورس تهران امروز با صدرنشینی فلزات اساسی، توانست با رشد 2 هزار و 659 واحدی، رکورد جدیدی را ثبت کرده و به کانال 112 هزار واحدی وارد شود.
کد خبر : ۱۷۷۷۷۵
به گزارش بورس‌ نیوز، بورس تهران امروز در روند معاملات خود شاهد تشکیل صف خرید و رشد بالای 4 درصد در اکثر نمادهای فلزی به‌خصوص نمادهای فولادی بود و در کنار نمادهای این گروه صنعتی، تشکیل صف خرید نمادهای معدنی نیز مشاهده شد.

در گروه فلزات، نماد شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیشترین حجم و ارزش معاملات این گروه را به خود اختصاص داد. در معاملات امروز نماد «فولاد»، شاهد پیشتازی حقوقی‌ها در فروش و پیشتازی معامله‌گران حقیقی‌ در خرید سهام آن بودیم.

بر اساس این گزارش، بورس تهران طی امروز یکشنبه 3 خرداد ماه 97، با رشد 2659 واحدی روبرو شد و بعبارتی، این نماگر توانست با رشد 43/2 درصدی، وارد کانال 112 هزار واحدی شود.

بررسی روند تغییرات شاخص صنایع نیز حاکی از مثبت بودن روند معاملات در بیشتر صنایع و سبزپوشی آن‌ها بود که در این بین، گروه‌های صنعتی زغال‌سنگ، وسایل ارتباطی، کانه فلزی و چند رشته‌ای با سبزپوشی یکدست نمادهای خود مواجه بودند.

بر اساس این گزارش، گروه فلزات اساسی که تاثیرگذارترین صنعت بر شاخص نیز بود، صعود قیمتی اکثر نمادهای خود را تجربه کرد و این درحالی است که در بازارهای جهانی، شاهد صعود قیمتی فلزات مس و روی و افت ناچیز قیمتی فلز آلومینیوم بودیم اما به‌نظر می‌رسد پس از یک روز اصلاح قیمتی، امروز دوباره شاهد رشد بالای شاخص کل هستیم.

در جریان معاملات امروز بازار بورس ایران، دو میلیارد و 654 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش معاملاتی 769 میلیارد تومان معامله شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز، با صعود حدود 813 واحدی ( 43/2 درصدی) روبرو شد و به سقف 34258 واحدی رسید.

شاخص هموزن نیز همسو با شاخص کل، با تغییرات مثبت 239 واحدی، به سطح 18942 واحدی دست یافت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز همسو با نماگرهای دیگر بازار سهام، روند مثبتی را پی گرفت و با تغییر حدود سه هزار و 353 واحدی به رقم 123 هزار و 658 واحدی دست یافت.

در این بین، بازار اول نیز با تغییرات مثبت 2432 واحدی روبرو شد و به سطح 82 هزار و 383 واحدی رسید درحالی که بازار دوم نیز با رشد دو هزار و 802 واحدی روبرو شد و  به سطح 223 هزار و 841 واحد رسید.

در ادامه سبزپوشی امروز بازار، فرابورس ایران نیز با تغییر مثبت حدود 29 واحدی ( 3/2 درصدی) روبرو شد و به سطح یک هزار و 287  واحد رسید.

در بین معاملات امروز، نماد شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ملی صنایع مس ایران، صنعتی و معدنی گلگهر، نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان مجموعا با تاثیر مثبت حدود 1482 واحدی بر شاخص کل، موجب صعود این نماگر شدند.

برپایه این گزارش، در مقابل نیز نماد شرکت‌ اعتبارات سیار ایران با تاثیر ناچیز منفی بر شاخص کل، نتوانست بر رشد آن اثری داشته باشد.

از دیگر اتفاقات رخ داده در بازار امروز سهام، توقف نمادهای «بفجر» و «خرینگ» به علت برگزاری مجمع عمومی سالیانه، «ولملت» به‌علت افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف و نمادهای «دتماد» و «دارو» به علت تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت بود. درمقابل، نمادهای معاملاتی «دلقما»، «بشهاب»، «کخاک»، «کطبس» و «غشهد» بازگشایی شدند.

به گزارش بورس‌ نیوز، همسو با رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی، معاملات فرآورده‌های نفتی  در بورس تهران صعود قیمتی بالایی را تجربه کرد و تماما سبزپوش بود.

در پایان این گزارش، امروز شاهد صعود شاخص گروه محصولات شیمیایی بودیم. شاید بتوان علاوه بر جو مثبت بازار، افزایش رشد قیمت دلار را از دلایل صعود قیمتی نمادهای این گروه دانست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر