بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کارشناس بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد برای جلوگیری از ضررهای سنگین در آینده نزدیک، از گرفتن اعتبار با هزینه مالی بالا جدا پرهیز نمایند.
کد خبر : ۱۷۷۸۰۱
محسن بهشتی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: قطعا بخشی از نقدینگی در جامعه به سمت بورس آمده کمااینکه رشد معاملات در دو هفته گذشته و رکوردشکنی شاخص بورس گویای ورود پول به این بخش بوده لیکن پول وارد شده ابتدا به سمت گروه‌های بنیادی و نمادهای بزرگ بازار رفت.

وی ادامه داد: در این بین گروه‌های فولادی، معدنی‌ها، پتروشیمی، پالایشی و ... رشد‌های خوبی رو شاهد بودند هر چند سرمایه‌گذاران بورس از رشد قیمتی در سایر بازارها جا ماندند و حتی رشد 20 تا 40درصدی شاخص هم نتوانست سودی که سایر بازارهای برای فعالان را دربرداشت را به سرمایه گذاران بورس هدیه دهد، اما به هر حال جای امیدواری برای فعالان بازار وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه بورس  بعد از رشد قیمتی در تمامی بازارهای موازی، آخرین بازار برای سرمایه‌گذاری بوده و جریان نقدینگی پس از دیگر بازارها به سمت بورس آمد؛ پیش‌بینی می‌شود این پول به چرخش خود در گروه‌های مختلف بازار تا آغاز خبرهای منفی اقتصادی از تحریم ها ادامه دهد.

بهشتی با اشاره به پیش‌بینی فعالان بازار در این خصوص گفت: به محض شروع خبرهای منفی، حجم معاملات کاهش یافته و شاخص منفی شود که البته شرایط فعلی بازارسرمایه بسیار شبیه آذر ماه سال 1392 بوده بنابراین به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ضررهای سنگین در آینده نزدیک، از گرفتن اعتبار با هزینه مالی بالا جدا پرهیز شود.

وی افزود: تمام بازارهای ایران اتفاقات منفی آتی را با افزایش قیمت در کالاها و خدمات تا حدودی پیش‌خور کرده‌اند، امید است که وخامت شرایط در آینده کمتر از برآورد فعالان باشد و رشدهای فزاینده تا حدودی اصلاح شود تا سرمایه‌گذاران در شرایط بهتری اقدام به سرمایه‌گذاری مطمئن کنند.

بهشتی تصریح کرد: با توجه به رشد در بازارهای فرعی و بورس، پیش‌بینی می‌شود که رشد در حجم و ارزش معاملات بازارها تا زمان رسیدن اخبار منفی ادامه پیدا کند و به محض رسیدن اخبار منفی کاهش در بازارهای گوناگون اتفاق بیفتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته این کاهش در بازار جایگزین ریال (ارز، طلا و مسکن) احتمالا مشاهده نشده و روند افزایش قیمتی با شیبی متفاوت نسبت به شرایط فعلی ادامه دار باشد در حالی که دربازار کالا و خدمات شاهد تعادل قیمتی بهتری باشیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر