بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
معامله‌گران بورس تهران به دنبال افزایش عرضه‌ حقوقی‌ها، امروز شاهد افت نماگرهای عمده بورس بودند بطوریکه شاخص کل بورس ۱۶۴۵ واحد افت کرد.
کد خبر : ۱۷۷۸۳۰
به گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز تالار شیشه ای تعداد ۳ هزار و ۸۶ سهم اوراق بهادار به ارزش ۵ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۹۳۱ ریال در بیش از ۱۴۱ هزار و ۶۱۶ نوبت معاملاتی داد و ستد شد

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۱۶۴۵ واحد کاهش به پله ۱۱۳ هزار و ۵۲۸ واحدی صعود کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروزسه شنبه 5 تیر ماه 97 با کاهش یک هزار و 646 واحدی به قله 113 هزار و 527 واحدی  رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 214 واحدی عدد 18 هزار و 922 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 2 هزار و 80 واحدی به رقم  125 هزار و 93 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش یک هزار و 445 واحدی به رقم 83 هزار و 235 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 2 هزا ر و 53 واحدی عدد  227 هزار و 965 واحد را به نمایش گذاشت.

*معاملات بازار فرابورس

امروز شاخص بازار فرا‌بورس با کاهش بیش از ۲۰ واحدی، به پله ۱۲۹۶ واحدی رسید.

همچنین در بازار فرا‌بورس تعداد ۸۲۴ هزار و ۶۳۵ سهم اوراق بهادار به ارزش ۲ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۱۷۲ ریال در بیش از ۵۹ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در معاملات بازار فرابورس نماد‌های سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و ریل پرداز سیر با روند نزولی و نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و گروه کاغذ پارس با روند صعودی به کار خود پایان دادند.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان با 65 واحد ، پتروشیمی خارک با 34واحد و پتروشیمی مبین با 32 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  ملی صنایع مس ایران با 208 واحد، فولاد مبارکه با 180 واحد و تاپیکو با 128 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 719 میلیارد و447 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 148 هزار و 632 نوبت داد و ستد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر