بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
نماینده مردم تهران در گفت و گو با بورس نیوز؛

بورس از اولویت مردمی خارج شد/ ابزارهای تشویقی بورس جذاب نیست

نماینده مردم تهران درخصوص وضعیت بازار سرمایه و نقش دولت در انتقال نقدینگی مردم به بازار سهام گفت: ظرفیت در بورس به خوبی فراهم شده است و این موضوع به دلیل حمایت دولت از این بخش بود.
کد خبر : ۱۷۷۹۵۳
سید فرید موسوی، در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، به نقش فرهنگ‌سازی در سوق سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه مردم با سازوکارهای بورسی ناآشنا هستند و فرهنگ‌سازی کافی در این خصوص صورت نگرفته، بخش بورس در اولویت‌های آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی درباره نقش دولت در سوق سرمایه‌های مردم به سمت بازار سرمایه نیز گفت: دولت همواره از بازار سرمایه حمایت کرده ولی بهتر است در تصمیمات اقتصادی سازوکاری اندیشنده شود که برای جذب نقدینگی مردم، همانند کشورهای پیشرفته، بورس در اولویت اول قرار گیرد. در برهه‌های مختلف، به جای اینکه نرخ بانکی را افزایش دهیم، می‌توانستیم از طریق بورس، نقدینگی را به این سمت سوق دهیم.

وی درخصوص تاثیر گواهی اوراق سکه و بازار ارز ثانویه، تصریح کرد: مواردی نظیر گواهی اوراق سپرده سکه و یا بازارهای آتی، ابزارهایی هستند که در سازمان بورس به درستی تعریف شده و اجرای صحیح و جلوگیری از ایجاد رانت در این بخش منتج به مدیریت صحیح در انتقال نقدینگی به سمت بورس خواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
با سلام .دیروز سهام بانک دی 50 در صد افت قیمت داشت وبیش از یک سال خواب پول سهامدار بگذریم الان با دلار 4200تومانی که دولت پرداخت می کندبا انس جهانی طلا یعنی 4200 ضربدر 1245انس حاصل ضرب تقسیم بر 4.24 یعنی 4سکه ویک ربع سکه می شو.قیمت جهانی سکه تمام در می اید بدون ارزش افزوده11230000تومان یعنی دولت در حال حاضر کمتر از پیش فروش بجای سکه دلار نقدی می فروشد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
بله میتوانستیم نقدینگی رابورس هدایت کنیم ولی سال 92 تا ارزش سهام بالا رفت ونقدینگیها راجذب کرد عده ای فریاد وای حباب وای حباب سردادن اقای سیف هم سود بانکی رو 20تا 23 درصد کرد نتیجه همینه که میبینیم کسی نیست بگوید باسوادها جای حباب در بورس است نه جای دیگر قربون عقل اخرمسلمان