بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت‌هایی که در بازار طلا در جریان است بر بازار بورس تاثیر می‌گذارد، در حالی که معاملات بورس تاثیری بر روی بازار طلا ندارد.
کد خبر : ۱۷۷۹۷۲
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، گفت: جالب اینجاست که قیمت‌هایی که در بازار در جریان است بر بازار بورس تاثیر می‌گذارد، در حالی که معاملات بورس تاثیری بر روی بازار طلا ندارد.

وی افزود: علت این موضوع این است که معاملات بورس تابع شرایط خودش است، حتی ممکن است معاملاتی برای آینده یا معاملات کاغذی داشته باشد، در حالی که بازار سنتی ما بازاری است که در حالت سنتی کار می‌کند و در همه جای کشور وجود دارد ولی بازار بورس بیشتر در تهران است و در شهرهای دیگر هنوز راه‌اندازی نشده و کسانی که در بازار بورس داد و ستدهای سکه انجام می‌دهند، افراد حرفه‌ای این بازار هستند و کسانی که در بازار سنتی کار می‌کنند به شکل دیگری داد و ستد می‌کنند.

کشتی‌آرای درباره وجود نقدینگی در بازار نیز گفت: این اتفاق از 6 ماه پیش افتاد و با توجه به کاهش سود سپرده‌های بانکی بهانه‌ای برای افراد صاحب سپرده در بازار شد و چند بازار مانند بازار مس، طلا و خودرو فعال شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: ورود این نقدینگی به این بازارها موجب تلاطم آن‌ها شد و افزایش قیمت را به همراه داشت که طبیعتا هنوز این روند ورود نقدینگی به بازار طلا وجود دارد و به نقطه اوج خود نرسیده، طبیعتا در ماه‌های آینده شاهد همین روند خواهیم بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر