بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نقش مخرب بخشنامه‎های شتاب‌زده بر بورس

نایب‌رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران در خصوص بخشنامه اخیر گمرک مبنی بر صادرات مواد اولیه پتروشیمی توسط واحدهای تولیدی ذی‌ربط گفت: متأسفانه این روزها تصمیمات متعدد و مکرری در خصوص بورس‌کالا و بورس اوراق بهادار نظیر گواهی اوراق سکه گرفته می‌شود که ناشی از شتاب‌زدگی در بررسی بازارهاست.
کد خبر : ۱۷۷۹۸۰
فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک دی، در گفت‌وگو با بورس‌نیوز به بخشنامه‌های متعدد در بازار سرمایه انتقاد داشت و گفت: این بخشنامه‌های متعدد که بعضاً متناقض هم بوده و نه‌تنها اثر مطلوبی بر اقتصاد کشور نخواهد داشت بلکه بی‌ثباتی در بورس را هم رایج خواهد کرد.

وی ادامه داد:  بورس کشور در شرایطی که وضعیت تورمی در کشور ایجاد شود باید همسو با سایر بازارها حرکت کرده و اگر در دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری با افزایش نرخ بازار ارز یا سکه روبه‌رو شویم، در طول چند ماه این انتظار به وجود می‌اید که بورس به‌صورت بنیادی و به‌طور مستقیم این تاثیرپذیری از دیگر بازارها را داشته باشد کما اینکه در حال حاضر همین آثار تورمی در دونرخی بودن فروش برخی از شرکت‌های بورسی مشاهده می‌شود.

آقابزرگی افزود: بررسی متوسط نرخ فروش برخی شرکت‌ها حاکی از آن است که نرخ فروش آن‌ها علیرغم اینکه قرار بوده در سامانه «نیما» با نرخ 4200 تومان بفروش برسد اما با نرخ  5200 تومانی در بهترین حالت به فروش رفته است.

وی در خصوص ریزش بازار سهام پس از افزایش شاخص را که هفته گذشته اتفاق افتاد اظهارنظر برخی مسئولان مبنی بر گسیل بخش بزرگی از دارایی‌های مالی شرکت‌ها به بازار سرمایه را که تا حد زیادی شتاب‌زده بود و همچنین عرضه پتروشیمی پارس را دلیل دیگری برشمرد و گفت: عرضه پتروشیمی پارس عرضه کمی نبود و ممکن است بیش از 1000 میلیارد تومان از بازار نقدینگی جمع کند ولی روند افزایشی در بازار سرمایه باید همچنان ادامه یابد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

تغییر ترکیب سهامداری وساختار صنایع دلیل خروج بنگاه‌ها از بورس

نایب‌رئیس هیات‌مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

قرمزپوشی فلزات دوام زیادی ندارد/ منفی شدن سهام بنگاه‌های دولتی با شدت‌گیری تحریم‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
اینجا کسی دلش برای سهامدار نمیسوزه.