بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
این روزها بحث تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران داغ‌تر از هر زمانی دنبال می‌شود اما یک سری جزئیات باعث عدم توافق مرد پرتغالی با مهدی تاج شده است.
کد خبر : ۱۷۷۹۹۵
به گزارش بورس نیوز، نزدیک به 10 روز از اتمام جام جهانی برای تیم ملی ایران می‌گذرد و در این مدت صحبت‌های ضد و نقیضی در رابطه با تمدید قرارداد یا جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی وجود دارد.

مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله مهدی تاج در گفت و گوهای این روزهای خود از توافق نهایی با مرد پرتغالی خبر می‌دهند اما از سوی دیگر برخی منابع معتبر خبری از جمله رویترز به نقل از افراد نزدیک به کارلوس کی‌روش صحبت از عدم توافق این مربی با طرف ایرانی را مطرح می‌کنند.

فدراسیون فوتبال ایران قبل از اعزام تیم به مسابقات جام جهانی مذاکرات خود برای تمدید قرارداد را با کارلوس کی‌روش آغاز کرده بود. جایی که مهدی تاج در خلال برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی ایران در کشور ترکیه، در گفت و گو با رسانه‌های داخلی خبر توافق با کی‌روش را اعلام کرد.

درست یک روز بعد از اعلام این خبر از سوی رییس فدراسیون، سرمربی پرتغالی تیم ملی با قرار گرفتن در مقابل خبرنگاران از پیشنهاد ایران قبل از شروع جام جهانی تشکر و تصمیم‌گیری در این رابطه را به بعد از مسابقات جام جهانی موکول کرد. بعد از حذف ایران از جام جهانی از درون فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که بین مهدی تاج و کارلوس کی‌روش توافقات کلی از جمله در مباحث مالی و هم‌چنین مدت زمان قرارداد صورت گرفته اما برخی جزئیات مانع امضای قرارداد ما بین دو طرف می‌شود. ظاهرا این قرارداد از نظر مالی نزدیک به 20 درصد افزایش می‌یابد که با توجه به توفیق نسبی کی‌روش در جام جهانی چندان هم غیر طبیعی نیست.

اما طبق اخبار به دست آمده مرد پرتغالی برای مسئولین فدراسیون فوتبال شرط گذاشته است که در صورت راهیابی تیم ملی ایران به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا قراردادش به صورت خودکار تا پایان جام جهانی 2022 قطر تمدید می‌شود.

اما رییس فدراسیون به دنبال این است این شرط را در صورت راهیابی تیم ملی ایران به فینال مسابقات عملی و اجرایی کند. شرطی که تا به الان مورد موافقت دو طرف قرار نگرفته تا فعلا قرارداد کی روش تمدید نشده باشد .

بر اساس گزارش ورزش سه، قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال تا پایان جولای (مرداد ماه) اعتبار دارد و فرصت برای تنظیم قرارداد جدید موجود است. با این حال آن چه که باعث تعجیل فدراسیون می‌شود در پیش بودن جام ملت ها و لزوم برنامه ریز خاص برای تیم ملی است. با این حال در روزهایی که کی‌روش مشغول مذاکره با فدراسیون است درست مثل گذشته خبرهایی در رابطه با پیشنهادات تیم‌های خارجی به وی مطرح می‌شود که معلوم نیست تا چه اندازه به واقعیت نزدیک باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر