بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
با توجه به اینکه هم‌اکنون بخش‌های تولیدی کشور در شرایط پررونقی قرار ندارند، بازار ارز و سکه از جمله بخش‌هایی است که احتمال ورود سرمایه های سرگردان در آن همواره وجود دارد.
کد خبر : ۱۷۸۰۱۷
به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه از جمله بازارهایی است که به دلیل جذابیت‌هایی که برای سرمایه‌گذاران دارد که از آن جمله می‌توان به امنیت بالای این بازار و قابلیت نقدشوندگی سریع و امکان داد و ستد آنلاین آن اشاره کنیم، از آنجاییکه بازار سکه و طلا بازارهای سنتی و فیزیکی محسوب می‌شوند و بورس نسبت به آن بازارها بازاری امروزی است،لذا باوجود اقبال سرمایه‌گذارن به تالار شیشه‌ای در سال‌های اخیر همچنان سیر نقدینگی به سمت بازارهای کاذب ادامه دارد.

بررسی مولفه‌های اثرگذار بر قیمت سکه حاکی از آن است که «قیمت تمام شده آن» از قیمتی که بر تابلوها نقش بسته، بیشتر است. موضوعی که نشان می‌دهد قیمت سکه در حال حاضر دارای حباب منفی است و قیمت تمام شده آن بالاتر از قیمت فروش در بازار است. این درحالیست که
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص قیمت سکه و طلا در ماه‌های گذشته گفت: قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر مانند چهار ماه گذشته بانوساناتی مواجه بوده و باید توجه داشت که نوسان قیمت جزو ویژگی‌های ذاتی بازار طلا است. وی در عین حال تاکید کرد که قیمت سکه در حال حاضر هیچ‌گونه حبابی ندارد.

از طرفی، تازه‌ترین تحلیل تکنیکال موسسه «اف‌ایکس استریت» نشان می‌دهد که روند نزولی قیمت طلای جهانی طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و ازآنجاییکه قیمت سکه و طلا از جمله متغیرهایی است که با قیمت های جهانی سنجیده می‌شود باید منتظر بازتاب این کاهش قیمت جهانی بر بازارهای داخلی باشیم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Germany
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
نویسنده این مقاله چه کسی است که نمیداند قیمت تمام شده سکه در حال حاضر چقدر است؟با قیمت اونس 1255 و قیمت دلار حدود 8000 تمان در امروز 16 تیر 97 قیمت تمام شده سکه 2360000 تومان است که با توجه به قیمت بازار سکه 2890000 به میزان 530000 تومان حباب دارد و بیشتر از ارزش واقعی فروخته میشود .لطفا هر مقاله ای را چاپ نکنید.نویسنده این مقاله یا کم اطلاع بوده یا از روی قصد و به خاطر هدفی که داشته این مقاله را نوشته.