بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

تاثیر رکود نرخ ریال به رشد قیمت آهن/ افزایش ۴۵ درصدی قیمت آهن و میلگرد

در حالی که بازار آهن ، در خرداد ماه سال گذشته 52 درصد افزایش قیمت داشت و هر کیلوگرم شمش آهن از 1350 تومان به 2050 تومان رسید، امسال هم این بخش مجددا با افزایش قیمت مواجه شد.
کد خبر : ۱۷۸۰۱۸
محمد آزاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فلزات و فولاد در گفت‌وگو با بورس‌‌نیوز از افزایش 40 تا 45 درصدی قیمت آهن و میل‌گرد خبر داد و گفت: دلیل عمده این افزایش قیمت به این دلیل است که قیمت ریال هنوز تثبیت نشده است.

وی درخصوص تاثیر این افزایش قیمت بر روی فرآورده‌های ساختمانی در بورس نیز گفت:  آهن و فولاد جزو کالاهای عرضه شونده در بورس هستند و نرخ آنها بر مبنای میزان تقاضای مصرف‌کنندگان تعیین شده بنابراین قیمت واقعی این فرآورده‌ها روی تابلوهای بورس شفاف و بر اساس تقاضای موجود در بازار عرضه و به به فروش می‌رسد.

آزاد دلیل گرانی این محصولات را مابه‌التفاوت کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز دانست و تاکید کرد: افزایش 40 الی 45 درصدی قیمت فولاد و آهن مشخصا به ارزش پول ملی کشور بازمی‌گردد و اگر بانک مرکزی چاره‌ای بی‌اندیشد که تعادل مابین دلار دو نرخی شده و ارز صادراتی و ارز واردکننده ایجاد شود، قیمت‌ها در همین حدود باقی خواهد ماند و با افزایش نرخ مواجه نخواهد شد.

وی افزود: اما از سوی دیگر با کاهش ارزش ریال، رشد قیمت فرآورده های ساختمانی چندان دور از ذهن نخواهد بود و این بازار خود را با بازارهای جهانی تطبیق خواهد داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر