بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
امروز شنبه 16 تیر ماه 97، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران هزار و 438 واحد سقوط کرد و به رقم 111 هزار و 51 واحدی رسید.
کد خبر : ۱۷۸۰۲۳
به گزارش بورس نیوز، امروز شاخص سهام آزاد شناور با کاهش یک هزار و 374 واحدی به رقم 121 هزار و 907 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش یک هزار و 99 واحدی به رقم 81 هزار و 509 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 2 هزا ر و 653 واحدی عدد  222 هزار و 535 واحد را به نمایش گذاشت.

وضعیت بازار فرابورس

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با کاهش 8 واحدی بر روی رقم یک هزار و 244 واحد متوقف شد. در این بازار نیز 508 میلیون ورقه بهادار به ارزش 293 میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان 80 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت.

در بین نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس «زاگرس»، «میدکو» و «ذوب» مجموعا 11 واحد آیفکس را عقب کشیدند  اما معاملات مثبت «مارون» و «وگردش» تا حدی از ریزش بیشتر شاخص فرابورس جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 285واحد ، فولاد مبارکه با 264واحد و تاپیکو با 153 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 282 میلیارد و 336میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 171 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 68 هزار و 645 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا، حق تقدم خرید سهام پارس سوئیچ، سرمایه‌گذاری سبحان، حق تقدم خرید سهام ویتانا، چدن سازان، تجارت الکترونیک پارسیان، پتروشیمی آبادان، ایران سایاتایر و رابر، حق تقدم استفاده نشده فرآورده‌های نسوز آذر، تکنوتار، سرمایه‌‌گذاری مسکن تهران، کشتیرانی دریای خزر، احیا صنایع خراسان، خدمات فنی فولاد یزد، محورسازان ایران‌خودرو، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارکنان پارس، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نساجی بروجرد، حق تقدم خرید سهام فنرسازی خاور، سرمایه‌گذاری سبحان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهندسی تکنوتار و تایدواتر خاورمیانه متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه بلوک 6.32 درصدی سهام غیرمدیریتی پتروشیمی داراب با قیمت پایه کل 242 میلیارد و 422 میلیون و 982 هزار و 440 ریال برای روز سه‌شنبه 19 تیرماه از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد.

همچنین امروز آگهی عرضه اولیه 40 میلیون سهم شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور برای روز سه‌شنبه 19 تیرماه برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس به روش ثبت سفارش منتشر شد.

امروز همچنین با توجه به عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران از سوی ناشر فنرسازی خاور نماد معاملاتی آن تعلیق شد. درنهایت نماد معاملاتی سایپا دیزل نیز از امروز شنبه بر روی تابلوی معاملات پایه ج فرابورس بازگشایی شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر