بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
سود خالص محقق شده شرکت چادرملو بر اساس گزارش عملکرد سه ماهه منتهی به 31 خرداد 1397، مبلغ 4 هزار و 743 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 121 درصدی را نشان می دهد.
کد خبر : ۱۷۸۰۳۳
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،رشد سودآوری کچاد، دو دلیل عمده دارد که دلیل اول مربوط به ادامه رشد قیمت های جهانی و قیمت های بازارهای داخلی محصولات گروه فولاد از جمله کنسانتره، گندله و شمش فولاد است. متوسط نرخ هر تن کنسانتره و گندله شرکت در سه ماهه نخست سال جاری به ترتیب 3 و 4.66 میلیون ریال بوده است.

همچنین، متوسط نرخ فروش هر تن شمش فولادی شرکت نیز در این دوره معادل 21 میلیون و 800 هزار ریال بوده است. دلیل دوم رشد سودآوری شرکت مربوط به افزایش فروش محصول شمش فولاد به عنوان محصولی با ارزش افزوده بالاتر نسبت به محصولات گندله و کنسانتره است.

کچاد در دوره سه ماهه نخست موفق به فروش بیش از 190 هزار تن شمش فولاد شده است. این در حالی است که در سه ماهه نخست سال 96، مقادیر فروش شمش فولاد ، صفر بوده است و کل فروش این محصول در سال گذشته، کمتر از 400 هزار تن بود و انتظار می رود مقادیر فروش فولاد شرکت در سال جاری به بیش از 800 هزار تن برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر